Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Leste i en tråd her at "alle" burde ha et kredittkort. Men jeg forstår ikke hvorfor? Vi har ett som ligger i en skuff, med tanke på at vi kan ha det med på ferie, men glemmer det alltid av. Så vi har bare våre visakort med (mitt+samboers). Men hva er egentlig poenget med å ha kredittkort, når vi ellers har penger, og ikke har bruk for å handle på kreditt?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Man får ofte prosenter på det man handler, eller på bestemte varer man handler, bonus poeng på flyreiser etc. Man får ofte ulike typer forsikring på ting man kjøper, kjøpsforsikringer, transportforsikringer, reiseforsikringer. Man får rente inntekter på penger man ellers ikke ville hatt rente inntekter på. Man har rask tilgang på penger om man skulle trenge det.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Hvilket kredittkort er best da? Vi har ett som heter Cresco Access, men ser ikke ut for å være noen fordeler knyttet til akkurat det kortet, så da tror jeg vi klipper det, og heller får oss et annet?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Vi bruker det når vi bestiller reise. Det sikrer oss hvis noe skulle skje (f.eks. at selskapet går konkurs osv). Slikt skjer. Kom heldigvis selv hjem dagen før sterling slo seg konkurs, men mange ble sittende igjen i utlandet uten billetter og uten å få noe igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå