Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hvordan gå frem? Vi har hele tiden byssa babyen i søvn. Har gått med hn på armen og latt hn sovne i armene eller på brystet vårt. Nå må vi prøve å lære hn å sove i senga si. Har sovet i vogna når hn har sovna eller mellom oss. Pakka hn nettopp inn i teppe slik at ikke armene veiva og la hn under dyna si i senga. La bamsen inntil kinnet og smokken i munnen (høres ut som den har falt ut igjen). Babyen gråter ikke, bare ligger å lager smålyder innimellom. Tror hn kommer til å begynne å sutre litt snart. Hvordan skal jeg venne babyen til å sovne selv i senga?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Jeg la babyen i vognbaggen. Først satte jeg vognbaggen, med baby i, oppi min seng og holdt baby i hånda eller strøk over hodet til hun sovnet. Etter noen dager satte jeg vognbaggen, med baby i, nedenfor senga og holdt henne i hånda til hun sovnet. Etter noen dager derfra sluttet jeg å holde henne i hånda til hun sovnet og da det gikk bra satte jeg vognbaggen, med baby i, oppi sprinkelsenga. Slik sov hun til hun var ca. 3 mnd. Da vente hun seg til å sove rett i senga.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Her ble babyen lagt i senga og ble liggende til den sovnet, enten med -eller uten smokk. Mulig den vil sutre litt, men det er ikke verdens undergang, såpass må man tåle , så sant det ikke er matmangel som gjør at den sutrer
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 7 uker? Er faktisk ikke alltid greit å vite om noen trollet, eller om det bare er tomt mellom øra! Siden du VET at dere allerede nå må prøve å få han til å sove i senga si, så er det rart at du ikke også vet hvordan dette skal gjøres. Hvorfor var det at lille gullklumpen din allerede nå må lære seg å sove i senga si? HVORFOR?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 når hn bare er 7 uker gammel, tror jeg det er litt tidlig å begynne med leggerutiner. men, hos oss funka det å pakke hn inn i et teppe, litt stramt, slik som det er inne i magen. men hadde ikke noe faste legge tid eller hvor babyen låg og sov:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Blir så usikker. Alle sier man må få inn søvn rutiner og lære babyen å sove i egen seng så fort som mulig. Har aldri gjort det her før
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde heller ingen faste leggerutiner før hun var ca. 4 mnd. Men vi samsov utrolig dårlig. Hun skreik konstant og var veldig urolig i min seng, jeg fikk ikke sove og slik gikk vi i sirkel i nesten to uker. Det fungerte bare ikke med samsoving for oss:( Når jeg la henne i baggen så var det sånn for natta (etter siste kveldsmåltid i 23-tiden) når jeg også la meg. 21:46
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Det trenger dere ikke. Mange babyer samsover lenge med sine foreldre og det gjør dere akkurat som dere vil. Leggerutiner og litt struktur trenger dere ikke begynne med før baby er 3-4 mnd. Og igjen: Det gjør dere som dere ønsker og det som passer dere best:-) 21:46 & 21:54
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Det er litt tidlig å begynne med rutiner for babyens del, babyen vil ikke skjønne noe særlig av det før tidligst 12 uker - før det oppfatter de ikke sammenhenger. Dette kan være nyttig uansett;
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Hold babyen inntil deg fram til den omtrent sovner. Så legger du den i senga. Forhåpentligvis sovner den da. Du kan evt forvarme senga med ei varmeflaske. Hvis babyen ikke sovner tar du den opp og holder den inntil den blir døsen på nytt. (ta den gjerne opp før den begynner å gråte) Men hvis babyen absolutt ikke vil sove i egen seng, så bør den få slippe. Her inne på DIB er det veldig mange som mener at man MÅ samsove, og at det er tortur å legge baby i egen seng. Jeg har 3 barn som har sovet i egen seng uten problem fra fødsel. Du må selv finne ut hva som passer for deg og babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå