Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Mine foreldre gikk fra hverandre tidligere i år. Begge mine foreldre var enige om å gå fra hverandre- og det lå ingen drama bak. De har nå solgt huset og bor i hver sin leilighet, og jeg tror de trivs med det. Min mor er som før...kommer på besøk og er flink til å invitere. Men min far føler jeg at jeg mister litt. Han kommer på besøk han også, og jeg besøker han. Men jeg savner at han tar initativ. Han snakker lite når jeg ser han, må dra ordene ut av han. Han inviterer ikke til julemiddag, lager ingen kos med barnebarna, kjøper ikke julegave (gir penger)....jeg savner vel mer at bestefaren kommer fram. Hvordan er faren deres? Min er jo helt annerledes etter at han ble singel.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Stakkars, han trenger nok litt tid til å finne seg til rette. Kvinner klarer seg som oftest best etter et samlivsbrudd (hvis de har vært sammen lenge). Fortsett å dra til ham selv om han ikke virker inntresert eller om han ikke snakker. Forhåpentligvis finner han seg en snill kjæreste snart og da kvikner han nok til igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Mine foreldre bor fortsatt sammen, men foreldrene til samboeren min flyttet fra hverandre for noen år siden og svigerfar var også litt sånn. Han kom sjeldent på besøk, alle fikk penger til jul/bursdag osv. Vi inviterte han hit innimellom og etterhvert begynte han å komme oftere selv også. Han har også begynt å involvere seg mer i barn/barnebarn og jeg har et mye nærmere forhold til han nå enn når han bodde sammen med svigermor.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Han er nok mer "lost" enn hva moren din er. Det pleier ofte å være damene som er "limen" i familier.. Det er de som inviterer til selskap, ringer for å høre hvordan alle har det etc.. Sånn er det ihvertfall i min familie.. Jeg har veldig kjekke foreldre, men det er helt klart mamma som ringer mest, som lager til selskap/besøk etc. og ordner gaver/holder orden på datoer + + + Og som heeeelt klart prater mye mer... sånn tomprat om alt og ingenting ihvertfall.. I tillegg KAN det være han er mer ensom også? De sier jo at menn ikke trives alene.. det er derfor menn ikke flytter ut/gjør det slutt før de har funnet en ny.. mens en dame gjerne kan hive ut mannen og heller greie seg alene... Det er jo bare i år dette har skjedd.. han trenger kanskje bare mer tid på å komme seg i gjenge.. fortsett å holde kontakt, selv om det virker tungt innimellom.. blir verre å ta det opp igjen om en stund... forsett å møtes + + + Så blir det kanskje bedre og bedre etterhvert.. han er kanskje vant til at det var konen som var mest "frampå" i sosiale settinger og holdt seg litt bak? LYKKE TIL!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå