Gå til innhold

et enkelt barnehagespm:

Anbefalte innlegg

Skrevet

må man ta med hjem alle klærne til jul?(da tenker jeg på ALT, skifteklær osv..)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for svar:)

-fersk barnehagemamma- ;)

Skrevet

Hos oss gjør vi det (selv om det er åpent i romjulen). Har med alt av skifteklær hver dag i stedet, slik at de kan få vasket garderobene ordentlig.

Skrevet

Hvorfor må man det ? Det har ikke jeg hørt noe om i vår bhg... de har åpent i jula da, kan det ha noe med det å gjøre??

Skrevet

Vi må ikke det i vår barnehage.

Jeg ville spurt barnehagen og ikke her inne. Det er kun din barnehage som kan svare på dette.

Skrevet

Skifteklær hjem? Hvorfor det?

Det kommer ikke jeg til å gjøre.

Skifteklær, salver og bleier har ungene i sin egen skuff på stellerommet.

Det skal det få ligge i jula, jenta mi skal være hjemme.

Dress, sko, lue, votter osv som ligger i gangen tar jeg med hjem.

Skrevet

Vi må heller ikke det, men jeg pleier å ta det med hjem likevel, for da kan jeg få full kontroll på alt av klær og starte på nytt igjen etter nyttår:-)

Skrevet

I vår barnehage må man ikke det, men jeg gjør det likevel da jeg synes det er greit å få vasket det osv. Og så får man sjekket størrelsen på det også, de vokser jo fort, disse barna. ;)

Skrevet

Vi gjør ikke det i vår barnehage.

Skrevet

Rett og slett fordi personalet spør om vi vær så snill kan ta med alt av klær hjem (bortsett fra bleier og salve som ligger på stellerommet). Så da gjør vi som de spør om!

Skrevet

Kun hvis det skal være husvask:)

Ellers ser jeg ikke poenget!

Skrevet

Det er nok opp til hver enkel barnehage, hos oss er barnehagen stengt lille nyttårsaften (privat bhg og dette står i virksomhetsplanen deres). Denne dagen leier bhg inn vaskebyrå og vasker ned hele bhg, så vi har blitt bedt om å ta med oss alt hjem. Jeg ville nok uansett tatt med meg alt hjem, det gjør jeg to ganger i mnd for å vaske tøyet og sjekket at alt er på stell. Jobber selv i barnehage og det er slitsomt med byttekasser som ikke inneholder tilstrekkelig med klær eller for små klær.

Skrevet

nei!! hos oss klarer vi å ta bort klærne mens vi vasker og legge de pent tilbake gitt :P

Skrevet

foreldre får alt lagt oppi henda, rart de blir slappe ??

Skrevet

I vår bhg må vi ta med absolutt alle klærne siste fredag i hver mnd slik at de får vasket ordentlig.

Hør hva som er vanlig i din bhg Hi. Det er veldig forskjellig.

I den forrige bhg vi hadde måtte vi ta med det aller meste hver fredag.

Skrevet

Vi har alltid måttet ta med skift hjem over nyttår. Plager ikke meg. Når vi kommer tilbake er det nyskurt og evt bonet gulv i tillegg til at andre små forandringer kan ha blitt gjort.

I ble alle flyttet rundt inne i garderoben. Mange nye barn og noen hadde flyttet.

Syns det er praktisk for å få tatt en skikkelig opprydning selv. Han vokser bl.a så fort nå at buksa som passet i august godt kan ha blitt for kort nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...