Gå til innhold

Faren min har det så fælt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere gjenkjenner meg muligens. Etter brevet om bekymringsmeldingen kom har faren min hatt det veldig fælt.. mener han selv.

Noen dager kan han ikke drikke da han selv vil, og det går noen timer uten på kveldene, da blir han sur.

Kommer jeg inn før å passe på søsteren min da hun er redd eller lignende, blir han sur.

Moren min skulle kjøpe alkoholfrittøl, men faren min måtte fortsatt ha alkohol , siden han tok det "værre".

Virker ikke nettet, er det fælt for han. (og det er jo min feil)

Han lurer på hvor pengene hans er, plutselig er de borte og han klarer ikke å betale ned noe han MÅ!

Spørr moren min om jeg fryser, kan faren min fortelle at jeg er "klaka mellom ørene"..

Hva kan man kalle dette? Vet flere muligens ser på dette som "tull" men han mener det seriøst.. Han har drukket, og har en slags sur tone. Begynner å bli litt lei..

Jeg beklager nok engang om at jeg skriver her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere virker litt surrete alle sammen

Skrevet

Skjønner ikke hva du skal frem til i det hele tatt, innleggene er rotete og kronglete å forstå.

Skrevet

Han har mest sannsynlig det ikke bra med seg selv, nei, og lar det gå ut over deg.

Han er alkoholiker. Han trenger noe å skylde på for å ha en unnskyldning for å drikke alkohol Det blir deg.

Vet ikke noe mer om når bv skal prate med deg og søsteren din?

20.22 - Du kan holde deg for god til å slenge ut slikt. Dette er en tenåring som har vanskelige oppvekstvilkår.

Overse henne, hi. Hun har det sikkert ikke helt bra hun heller.

Skrevet

Rotete og kronglete å forstå? Hva er vanskelig å forstå da? Så skal jeg prøve å forklare bedre..

Tenkte jo det var noe slikt at han trenger noen å skylde på.. men er så lei av å bli hakket på hele tiden..

Jeg vet ikke noe når bv skulle prate med oss. Tipper foreldrene mine skal på møte til uka..

Må si jeg gruer meg til jul, da jeg tenker på at ingenting vil bli gjort før etter nyttår.

Jeg prøver å overse, men det er ikke alltid så lett.. Mulig vi høres surrete ut, men det får gå..

Skrevet

Her finnes det så mange gravide og hormonelle idiotdamer, så overse dem lett. :)

Hva skjer om du konfronterer ham da? Faren din, mener jeg - når han hakker på deg?

Skrevet

Han blir bare enda frekkere.. Og om jeg prater på dagtid, da både moren og faren min er edrue, om at jeg syns ikke noe om den drikkinga dems, finner de alltid på noe annet tema og prate om, eller bare sitter å stirrer ut i rommet eller i gulvet..

Hender jeg tar igjen, jeg tok igjen istad og sa at jeg var jo i slekt med han, så ikke så rart at jeg var "klaka mellom ørene", da satt han bare å mumla noe stille for seg selv.

Skrevet

Har dere snille besteforeldre dere kan være hos?

I jula og kanskje en periode fremover?

Skrevet

???, har dere røyka sokker hele gjengen eller??

Skrevet

Vi bor 40 mil unna besteforeldrene våres, har heller ikke sett de på 2 år..

Så frykter det vil bli vanskelig, og ingen i slekta vet hva som har skjedd/skjer.

Om det hadde vært nærmere hadde det gått an..

Skrevet

Røyka sokker? Beste du kom på?

Skrevet

Ok, så de er ikke det man kaller nære besteforeldre?

Hadde det vært det, hadde jeg ringt farmor og mormor og fortalt litt om hva barna deres drev med, at barnevernet er innblandet og at de er alkoholikere begge to, og at du og søsteren din ikke har det bra.

Eller ta det opp med de når de er edru. Om dagen.

Ikke sleng ut beskyldninger, men si at de ikke gjør jobben sin som de skal. De må søke hjelp for å slutte å drikke.

og at du kommer til å si det som det er til barnevernet, og du har ikke tenkt å legge skjul på noe..

Skrevet

Vi var, helt til vi flyttet.. Vi bor på et sted der dekninga suger, og prater en sjelden gang med mormora mi vianett.. Men det er lenge sjeldent..

Og da vi bodde i området der besteforeldrene mine også bor, så var jeg yngre og visste ikke at dette var galt..

Da vi var på ferie der jeg kommer fra, måtte tanten vår hente oss, siden faren min slo seg vrang.. Hun sa at hun har alltid visst det var noe galt, men ikke helt visst HVA.

Vi prater med slektninger jul og bursdager..

Ja.. Jeg har sagt ifra at jeg syns det er mye drikking, men det nekter moren min for..

Skrevet

men det er lenge siden / sjeldent*

Skrevet

Er det VOKSNE mennesker som har svart så surt og ekkelt?!

Utenom du som svarte ordentlig..

Skrevet

Hvor i landet bor du og familien din (ikke for å snoke eller melde, men tenkte at om du bodde i nærheten av meg skulle du få kontaktinfo, så kunne du ta kontakt om det ble for ille)? Har lest litt på det du har skrevet før, og jeg skjønner at du og søsteren din ikke har det slik som barn bør ha det i Norge.

Skrevet

Vi bor i Hedmark..

Hvor bor du?

Skrevet

Vi bor dessverre i Troms, så det er for langt unna. Har du ingen voksne du stoler på, lærere, trener, venners foreldre, slektninger som ikke er så nær foreldrene dine? Det nærmer seg jul og dere bør ha mulighet for å oppsøke stabile voksenpersoner og ting tar helt av i julen når foreldrene dine sikkert har fri fra jobb og slikt.

Skrevet

Jeg stoler på svært få.. Er jo en lærer og foreldre til en venn, men vil ikke "bry" de.. Og om det skulle skje noe på julaftan, så er det dumt å ødelegge dagen for flere...

Ja, gruer meg litt til jula..

Skrevet

Få fatt på en telefon, lån på skolen eller noe, og ring besteforeldrene dine. Fortell hvordan dere har det, at dere gruer til jula. Hadde det vært meg som var bestemor da, så hadde jeg komet og hentet dere!!

Du kan også snakke med BAR (barn av rusmisbrukere) på chat eller telefon (tror jeg), for å lette på trykket. Det er voksne som har opplevd mye av det samme som deg.

http://www.barweb.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...