Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Har ei på tre år som nå har hatt feber litt av og på, men mest på i to uker. Hun hoster (har astma), er litt snørrete, er rød i halsen og har mellomørebetennelse. Men, hun ser altså ikke ut til å bli bedre. Vi har vært to turer hos legen, og hun har ikke streptokokker, så hun får ikke noe for det. Hun har fått cosylan for hosten, og bruker ekstra astmamedisin. Ved siden av dette får hun litt paracet når det trengs. Hun er slapp og spiser ikke så godt, men får tydeligvis i seg det hun trenger. Hun har noen kvikke perioder, men blir fort sliten og vil gjerne slappe av på sofaen, og sover gjerne en gang om dagen. Noe hunikke bruker til vanlig. Ved siden av dette har hun også hatt litt oppkast og diare, men dette ga seg for, og hun er helt fin for det. Så, hva gjør vi nå? Hvor lenge skal de gå å hangle før en blir ordentlig bekymret? Jeg kvier meg for å ta henne med til legen enda en gang, men synes ikke noe om at hun er blek og slapp så lenge...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Min lege hadde gitt penicillin for lengs. Hvorfor får hun ikke det?? mellomørebetennelse og syk i 2 uker da burde du absolutt dra til legen og forlange penicillin i morgen! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Når var dere hos legen sist da? Tror jeg hadde tatt meg en tur til legen i morgen, har dere barneklinikk der dere bor?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Om mellomørebet. er forårsaket av virus, har det ingen hensikt å gi antibiotika. Jeg ville tatt en tur til legen igjen, var jeg deg, HI. Rett og slett for å sjekke at det ikke er noe alvorligere som er grunn til feberen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Hun tok for to uker siden en test i nesa for å sjekke for kikhoste eller mycoplasma, etter noen dager hvor hun virket bedre, og så ble dårligere igjen tok de crp og strep test, crp var 30 og strep testen var fin. Så tok hun ny strep test denne uka, på mandag, og da så de at ørene var betente men hun fikk ikke noe. I dag har hun vært ordentlig blek. Jeg får ta en ny tur til legen i morgen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Hva er murrefeber? Litt småfeber hele tiden? HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 På formiddagen har det ligget litt under og mest over 38, om ettermiddagen opp mot 39. Ikke noe høyere enn det, men det er tydelig at det tar på for henne.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Du må få barnet til legen og sjekka om CR er leis. Og få sjekka om kjertlane er ok. Og stå på ditt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Da har vi vært hos legen, og har fått klacid. Om hun ikke har noen bedring i løpet av tre dager skal de ta røntgen av lungene. Det er veldig godt å bli tatt på alvor! I dag har hun ikke lekt noe i det hele tatt, bare slappet av, og i natt har hun hostet flere timer. Så jeg krysser fingrene for at medisinene hjelper fort. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå