Gå til innhold

Da står vi mellom to navn: Markus og Oskar... innspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt fryktelig med å bli enige om et guttenavn, og nå burde vi få ut fingren. Foreløpig har vi klart å bli enige om to navn, Markus og Oskar (begge med k). Jeg liker best Oskar, og mannen liker best Markus.

Har dere noen assosiasjoner til disse navnene?

Føler at kanskje begge er veldig "popis" for tiden, og det er egentlig litt dumt. Men har ikke klart å enes om noen andre hittil.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge navnene er fine, men jeg syns at Oskar er hakket finere og ikke så vanlig som Markus. Jeg ville gått for Oskar.

Skrevet

Liker ikke Markus. Hardt og minner meg om meitemark...

Oskar er koselig da.

Skrevet

Jeg liker ikke Oskar.

Markus er helt ok, men som du selv skriver er det veldig mange markuser ute og går.

Skrevet

kjenner en markus, og han blir kalt for marken....ellers liker jeg best oskar

;-)

Skrevet

Jeg jobber i barneskolen og det er MANGE Oscar og MANGE Markus. Men jeg går likevel for Markus!!!

Skrevet

Typiske poppis-navn begge to og ville ikke valgt noen av dem.

Av to onder er imidlertid Oskar best

Skrevet

Markus er klart best. Oskar er så``hardt`` liksom. .

Skrevet

Oskar er finest. Ja begge er nok litt poppis men.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen;)

Morsomt å se deres assosiasjoner til disse navnene!

HI

Skrevet

Sønnen min heter Marcus. Han er 20 år og en skikkelig kjekk kar:):)

Skrevet

Kjenner ingen Markus jeg, og jeg har fire barn i barnehage og skole, ingen Markus i klassen/barnehagen til noen av dem.

Men vet om flere Oskar...

Jeg ville valgt Markus. Synes navnene er like fine egentlig, men siden jeg kjenner til så mange som heter Oskar ville jeg valgt Markus.

Skrevet

Absolutt Oskar. Liker ikke Markus.

Skrevet

Markus tenker jeg bare markmus..

Skrevet

Oskar er flott og har klasse over seg. Markus er mer et ... hmm hvordan beskrive det.. Forbinder Markus med unge, dvaske, røykende mødre med ihjelbleket hår.

Skrevet

Hehe, rart hvordan assosiasjoner kan være meget fjernt fra virkeligheten.

Jeg vet kun om én Markus, og han har foreldre over 30 år, som har lengtet etter ham i fem år. Begge er forøvrig helt mørk i håret med brune øyne, og ingen av dem røyker...

Skrevet

Hehe, utrolig morsomt å se folk sine forskjellige assosiasjoner til disse navnene ja;)

Skrevet

Jeg har en sønn som heter Markus. Og så det er sagt så er jeg en relativt ung mor på 23 år, har fast lønn og farger håret mitt mørkere enn orginalfargen :P Jeg kjenner bare en Markus fra før og han er en kjekk gutt på 21 år :) Har bare gode assosiasjoner til det navnet.

Har fått mange komplimanger på sønnen min og navnet hans. Er mange som blir sjarmert av en blid gutt med lyyyse krøller og knall blå øyne :)

Skrevet

Bestefaren min hette Oskar, så jeg syns det navnet er veldig fint:)

Skrevet

Begge navn er veldig poppis så ingen av de ville vært mitt valg.

Men hvis jeg måtte hadde det blitt Oskar.

Skrevet

jobber i barnehage og har mange Markus og Oskar. kjempekjipt å kalle barna med for- og etternavn, men det blir jo helt nødvendig når flere heter det samme. jeg ville definitivt styrt unna begge, men dersom dette er eneste alternativ ville jeg gått for Oskar :)

Skrevet

Markus er så poppis.... Oskar er fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...