Gå til innhold

Finner ikke noe sted å bo til barna og meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... vi bor i Oslo og jeg er i ferd med å bli alenemor til tre barn. Eldtste går på skolen og vil ikke bytte skole, det håper jeg også at han slipper.

Finner ikke noe sted å bo med plass til meg og tre barn i den prisklassen jeg kan betale. De skal jo ha 15000 for to soverom. Greit nok det, jeg skal sove på stua, men jeg har jo en del andre ting som må betales også.

Halve inntekten går bort i bare boutgifter. Hvordan klarer dere alenemødre dere økonomisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye har du utbetalt i mnd med barnebidrag osv?

Skrevet

Ut i fra mine beregninger så har jeg i underkant 30 000 i måneden når alt av inntekt (lønn, bidrag, støtteordninger) er tatt med. Men jeg har ikke flyttet ut enda, så ingenting er sikkert. Har vært på NAV og forhørt meg og satt opp et foreløpig regnskap ut fra det.

HI.

Skrevet

Det mest gunstige er jo å kjøpe seg leilighet. Bedre å betale på lån enn til utleier!! Da får du med det verdistigning på leiligheten og tjener penger på det når du en gang skal selge. 30 000,- er jo bra spør du meg!!

Barna får dele rom.

Skrevet

Hei du! Bor ikke i Oslo men også i en dyr by mtp boligutgifter, og her er det "bare" noen og 70 tusen innbyggere ;) Bor per idag i en leilighet til 8500 inkl strøm, nett og kabeltv, men skal flytte ut innen en mnd, er på jakt nå ette rleilighet. Har lyst på en 3 roms, men her må du lett oppi 9-10 000 kr uten strøm og kabeltv/nett for en treroms leilighet. Og da blir det fort dyrt! Jeg har per dd utbetalt ca 22-23 000 kr men har såvidt greid meg uten stipend/lån det første halve skoleåret. Satt da igjen med fire tusen kroner til andre utgifter utenom barnehage og husleie.. Det gikk ikke rundt! Håper å finne noe til max 7-8000 kr men det er ikke lett. Ønsker deg lykke til..

Skrevet

Hvor i Oslo ønsker dere å bo da?

Skrevet

Takk for svar! Jeg vil gjerne kjøpt noe, men jeg tviler på om jeg får lån til å finansiere boligprisene her i byen. Jeg må nok ut på leiemarkedet og betale ned andres gjeld i stedet for min egen. Problemet er at selv om nesten 30000 er mye penger, så blir det fort trangt med boutgifter på 15000, tre barn og alt av utgifter på forsikring osv.

HI

Skrevet

Gutten går på Munkerud skole og det er ikke så veldig billig område. Jeg leter etter bolig på Lambertseter o.l. men har så langt ikke funnet noe med plass til tre barn.

HI

Skrevet

Hvorfor i all verden vil du ikke ta imot stipend??

Det er jo gratis penger.......

Skrevet

Hva med nede i Munkerudkleiva,evn mortensrud?? der er det jo mye billigere og han kan fortsette på Munkerud..

Lykke Til!

Skrevet

SØKTE jo om stipend og lån i starten av skoleåret, men fikk ikke penger før nå i November.. Hilsen meg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...