Busy_bee Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Mini er ikke mer enn 10 mnd, men regner med det er flere med erfaring ang. dette her enn på 0-1. :-) Enkelte dager har jeg på følelsen at han egentlig kunne skippet den ene duppen, men synes det er noe tidlig enda. Vi gikk over til 2 dupper rundt 6 mnd. Når gikk dere ned til bare en? Gikk dette greit? Sover de lenger på den ene? Har en liten som ofte bare sover 30-40 min på en dupp, så kun en så kort dupp vil jo ikke fungere. :-)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Gikk over til en dupp da hun var rundt 8-9 mnd.
Puppen og lillemor Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Ca 9 måneder.. Hun var rett og slett ikke trøtt nok på kvelden hvis hun sov to ganger..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Han var 8-9 mnd gammel
stolt mams Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Min er 16 måneder og sover fremdeles hovedsaklig 2 dupper. Er kun en sjelden gang hvis hun sover veldig lenge om morgen hun sover 1. Men skal sier at hun ikke gikk over fra 3 til 2 dupper før hun var 10-11 måneder.
Pumba78 Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Hun var omtrent akkurat 12 måneder. Nå er hun 13 måneder og sover kun to om vi kjører et eller annet sted og ikke klarer å holde henne våken.
Smil123 Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Snuppa var 11 mnd i går og har siste lille uken bare sovet en gang på dagen.. Har prøvd å forskyve klokkeslettet litt og litt senere på formiddagen så ettermiddagen ikke skal bli så lang.. Hun sov før 40-90 min på første duppen og 40 min på andre duppen. Nå har hun hovedsaklig sovet 90- 120 min men med unntak i dag : kun 50 min uten at jeg vet hvorfor... Fikk ikke til å sove en dupp nr to alikavel.. Hun sov også bare to dupper fra 6 mnd alder:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Begge jentene mine var ca 10 mnd gamle da de gikk ned til 1 dupp om dagen=) Da sov de ca 2 timer midt på dagen. Pga veldig tidlige morgener en periode hos lillesøster måtte vi gå tilbake til 2 blunder i en mnds tid, fra ca 12-13 mnd, mens nå som hun er 14 mnd gammel og sover til ca sju på morgenen så er vi tilbake på bare 1 blund igjen=)
ahelene Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Sovedyret mitt hadde to lurer helt til hu var rundt 18 mnd. La seg sju og sto opp sju. Hu er nå 2,5 år og sover fortsatt lur midt på dagen, akkurat gått ned fra 2 til 1,5 time nå. Sover fortsatt sju til sju. Så her har virkelig søvn avlet søvn.
*LillaMeg* Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Vi sluttet med den ene duppen rundt 14\15mnd.. Da merket jeg at det ble for mye søvn, og det forstyrret hele dagen om han ble lagt for sent..
Busy_bee Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2011 Tusen takk for mange svar. Mini her er foreløpig grei og legge på kveldene. Sovner innen 19.30 og sover til 06.30-07.00 ca. Har han oppvåkninger er det bare å legge ham ned igjen og gi ham tutten, så han sover greit på nettene som det er. Merker at det er liten forskjell på de dagene han sover lite på dagene vs. de dagene han sover mye. Litt derfor jeg begynner og lure på om han egentlig bare trenger en lur. Men er litt skeptisk da han har en tendens til å bare sove 30 - 40 min på den første luren sin. Men det kan jo gå seg til om jeg holder ham våken en stund lenger. Var det mye sutring når dere gikk over til en lur, eller gikk det av seg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå