Gå til innhold

Har dere alenemammaer tid til trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst å melde meg inn i treningssenter etter jul kanskje, men føler meg travelt opptatt hver dag. Studier, et barn på 3 år, kjøretimer før eller etter skole ++ så skal barnet hentes, går med henne hjem, lager middag og får henne etterhvert i seng. Klokka 1800 er jeg SLITEN :( Kan nevnes at jeg går hver eneste dag til/fra barnehage hvor det er mye oppoverbakker, løper etter buss ol ;) På ettermiddager går vi til butikken om vi trenger det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... det må i såfall bli litt bøy og tøy på stuegulvet etter at barna er i seng

Skrevet

Nei. Jeg er 100% alene med henne og student (med obligatorisk oppmøte hver dag). Den lille tiden jeg har etter at hun har lagt seg går med til rydding, vasking, oppvask, legge sammen klær, studere og til å slappe litt av.

Skrevet

Jeg tok meg tid til det. Alenemor, student og hadde jobb jeg. Likevel fant jeg en halvtime eller time 3 dager i uken til trening. Det ga meg det overskuddet jeg trengte til å klare alle hattene mine i løpet av en dag.

Skrevet

Tok du barnet med på trening?

Jeg har ikke familie eller tilgang på barnevakt.

18:37

Skrevet

Jeg kjøpte en step på nettet pluss noen DVD'er med step. Det er det eneste jeg syns er moro! Jeg prøver jeg å kjøre et program på kvelden etter at lille har lagt seg.

Ikke alltid like lett, men eneste måten jeg kan få gjort det på.

Lei av å være støttemedlem på Spenst!

Skrevet

Jeg er ikke alene lenger, men jeg kjøpte meg en trimsykkel som jeg trente på når barna var i seng eller når de så en film i helgene.

Hadde ingen til å passe barna slik at jeg kunne trene.

Skrevet

http://sykkelmonica.blogspot.com/

Denne alenemoren er på landslaget hun, tok gull på bane i år, så alt er mulig :)

Man må bare legge til rette, og trene når man har mulighet. Når ungene er hos pappaen, stå opp tidlig og trene litt på stuegulvet før ungene skal opp, kjøpe litt enkelt treningsutstyr å trene etter at ungene er i seng om kvelden osv.

Jeg er på langt nær så ekstrem som jenta i denne bloggen, de færreste er vel det, men jeg har en elipsemaskin (crosstrainer) her hjemme i tillegg til strikk, rokkering og div treningsdvd'er.

Har du et hjørne på soverommet, i gangen e.l. koster f.eks en tredemølle eller crosstrainer på avbetaling mindre i måneden enn et medlemskap på helsestudioet. Jeg har gitt opp å være støttemedlem der og trener hjemme isteden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...