Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Venninen min er her ofte til mat. Kjempe kos det! Men hun spyr opp matten hver gang og benekter det!! Får aldri tatt det i det står på da barna våre alltid er rundt oss... Hva ville dere ha gjort? Eller er det ikke min sak?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Det er jo ingenting å gjøre med det om hun benekter det. Hva skal du gjøre liksom?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Hvis hun har bulimi så er det en alvorlig sykdom. Er det noen som står henne nærmere du kan snakke med, som det kanskje er større sjanse for at hun vil åpne seg for? Hennes mor eller kjæreste? Hvis du er helt sikker på at hun kaster opp, så kan det være ganske alvorlig. Spesielt når hun nekter for det..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Jeg kaster opp jeg også, ikke hos noen andre enn meg selv da. Om du hadde spurt meg om det face to face så hadde jeg blånektet også hadde jeg følt at det har ikke du noe med uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Selvfølgelig nekter hun når du beskylder henne for å spy opp matten når hun er på besøk! Det er jo bare crazy... :ppp
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Takk for svar 17:41. Jeg har tatt kontakt med moren hennes. Mye jeg ikke har noe meg men jeg er glad i henne og har ikke lyst til å stå over graven hennes med dattern hennes i armkroken. Hun er så tynn at hun snart er gjennomsiktig..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Det er veldig uvanlig at en med bulimi er så veldig tynn altså, de er stort sett normalvektige. En anorektiker derimot, er som oftest mager.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Ja,du sier noe der. Men så spiser hun ikke heller omtrent..Spiser salaten og grønnsaker/tilbehør til middag.Og det spyr hun opp.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Ingen regel uten unntak, pappaen min har bulimi og han er vannvittig tynn. Han er livredd for å bli tykk og spyr alltid opp middag, uansett hvor vi er. Husker da vi var hos besteforeldrene mine og spiste middag da vi var mindre, da gikk han på doen i kjelleren etter måltidet.... Han "arvet" sykdommen etter mammaen sin, hun var også utrolig tynn, og spydde flere ganger hver dag helt til hun døde rett etter 60-års dagen sin. Da hadde alle de gule ødelagte tennene hennes falt ut pga av magesyren.. Høres veldig ut som venninnen din trenger hjelp, men det er ikke lett å hjelpe noen som ikke ønsker hjelp. Å tvangshjelpe en som ikke vil er vel nesten umulig, hun må være motivert selv for å kunne komme ut av helvete med spiseproblemer. Synes du skal ta kontakt med noen som vet hva de snakker om jeg, kanskje du kan få råd og hjelp til hvordan du skal gå frem. Disse kan kanskje hjelpe, ellers finnes det flere andre foreninger også.. http://www.senterforspiseforstyrrelser.no/default.aspx?id=1&menu=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå