Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor er det noen leger som har høyere terskel for å skrive ut dette framfor for eks Sobril?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Det er et mer potent beroligende legemiddel enn for eksempel oksazepam (Sobril). Det har svært lang halveringstid, flere døgn tror jeg, det forsterker effekt av alkohol og omvendt, det gir rus.. Med andre ord, det er et stor misbrukspotensiale ved denne medisinene. Mrn i en kort periode under oppfølging av lege, er det en fin medisin.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Mye å si om klonazepam, men det funker BRA mot fyllesjuke
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Fungerer veldig bra mot sosial angst, men det kreves oppfølging fra både psykolog og lege.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Jeg er veldig glad for at jeg så dette innlegget! Slik at jeg kan advare deg mot Rivotril!! Ja, det hjelper kjempebra mot angst! MEN det er ekstremt vanedannende allerede etter første gangs bruk! Jeg fikk Rivotril av legen sammen med en antidepressiva i forbindelse med en kraftig fødselsdepresjon med angst. Pillene hjalp umiddelbart, men gjorde at jeg ble det jeg nå i etterkant vil kalle en pillemisbruker.. Man får en slags rus av disse kraftig vanedannende pillene, og det er kjempeskummelt! Jeg lå rett ut med kraftige abstinenser i tre uker da jeg sluttet med dem.. I følge legen er Rivotril abstinenser værre enn heroin abstinenser.. Det sier jo ALT.. I tillegg er dette piller som blir solgt illegalt på plata i Oslo.. Sier jo også endel... Men JA, virker gjør de! Men ødelegger mange familier og liv! Hold deg laaaangt unna!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 For all del hold deg laaangt unna!!!! Hadde en venninne som fikk dette, hun ble avhengig etter kun kort tid og missbrukte pillene, kom til oss midt på natta og lagde leven, kom dopa hjem til oss når vår datter var våken, kan nevne en masse, vi måtte rett og slett slå hånden av henne.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Rivotril blir ikke solgt illegalt på gata i Oslo, det du tenker på er Flunipam (også kjent som Rohypnol). Det er klassifisert som et A-preparat, det vil si det står oppført på narkotikalisten. Det gjør IKKE Rivotril. Flere med epilepsi er avhengig av å bruke dette medikamentet daglig for å kunne ha det bra og være anfallsfrie. Ved lave doser og oppfølging fra lege, har jeg sett mange få bedre liv med disse medisinene. Men dersom en har misbrukspotensiale i seg, skal man nok være litt mer skeptisk. Det er IKKE anbefalt å innta alkohol med klonazepam. Hilsen sykepleier, psykolog og tidligere psykisk syk.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Å joda, rivotril blir så absolutt misbrukt.. Mannen min har epilepsi og har blitt tilbudt disse tbl på gata... Han skjønte hva de var fordi han kjente igjen tabletten.. http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1706:hvordan-er-rivotrilrusen&catid=31:spog-svar&Itemid=26 http://freak.no/forum/showthread.php?t=95294
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Eh....det blir absolutt solgt på gata!!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Det blir så absolutt solgt på gaten! Hadde en bekjent som var narkoman som kjøpte disse for dobbelt pris av rohypnol kun pga sterk virkning, lang halveringstid osv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå