Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 har skrevet på facebook til dama til "favorittsønnen" sin at hun gleder seg til å bli farmor.....Oj , glemte hvist at hun allerede er farmor til vår sønn.... er det mulig !
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 oi,så hårsår du er.....det står jo ikke noe om at det er første gang??? ho må jo få lov til å glede seg til neste barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Hun burde ha slengt på et "igjen", men det er da ikke noen stor sak?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Hårsår eller..? Hun gleder seg vel til å bli farmor igjen da. Ikke heng deg opp i det:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Hehe, er ikke hårsår, er helheten som gjelder... :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Da tror jeg faktisk jeg hadde føyd på en kommentar der det sto bare ...igjen!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Har følelsen av at det er ganske vanlig at farmor velger seg en favoritt, har sett det med mange jeg kjenner, mens mormor stort sett ser alle barnebarna som like mye verdt. Vi har enda ikke felles barn, men min mann og hans 4 brødre har alle barn, 7 til sammen. Og det er kun ett av barna som er "farmor si", som skjemmes bort til de grader, som har overflod av oppmerksomhet og fang-kos, og som blir omtalt som prinsesse og gullskatt, og som bestilles til utvidede helgebesøk titt og ofte. De andre heter bare navnene sine, og det er så mye styr å ha de på besøk, i følge farmor, så de passer hun andri. Og tilfeldigvis er denne favorittprinsessa datteren til yngstebarnet til farmor, han som alltid også selv har vært litt foretrukket blant brødreflokken. Og dette ser jeg ofte, ike bare hos min manns familie. Men uansett, jeg er like glad til, når vi får en felles vet jeg at jeg slipper å ha svigermor hengende her på ukesvis, jeg får oppdra mitt eget barn på egne premisser, og vi kan takke nei til helge og julebesøk der borte (om vi i det hele tatt blir invitert) uten å få dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 What? Det hadde da vært ganske naturlig for en mamma eller pappa også å skrive det. "Gleder meg til å bli mamma". Selvom man ikke skriver igjen så skjønner jo alle at man ikke driter i barnet man har fra før. Ro deg ned.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Som jeg sa er det helheten er, farmor rett og slett ELSKER sin eldste sønn, snakker mer om han enn om mannen sin. Nå som de venter barn kan hun nesten ikke styre seg da. Min famile har allerede 5 barnebarn og ett oldebarn, der er alle like bortskjemte.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Vet du. Jeg skrev her om dagen at jeg skulle bli tante!!! Og jeg blir tante IGJEN, jeg tenkte ikke over det. Men fikk en kommentar fra ei jeg aldri prater med "Tante? Du er jo tante til Trulte og Truls?? Tante igjen mener du"...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Jeg ser ikke problemet. Hun blir jo farmor om det er en baby på gang... At hun er farmor fra før spiller vel ingen rolle. Flisespikkeri kaller jeg det, og det virker som om du leter etter ting å sette fingeren på.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Huff Huff Huff. Det kan ikke være lett å skulle være farmor. Her bommer du totalt. Hun er jo ikke mindre glad i farmor/barnebarn hun har fra før SELV om hun gleder seg til å bli farmor til en liten ny gutt eller jente.? Jeg har jenter kun og håper virkelig ikke mine svigersønner skal bli så hårsåre at de ikke ville takle at jeg sa jeg gledet meg til å bli mormor til en ny liten sjel inn i verden, selv om jeg er mormor fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå