Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hva i alle dager skal man si til sånt?? Pappaen til barnet altså. Greit nok at det bare er småmynt som vi har puttet på selv og at barnet bare er 10 mnd og ikke skjønner stort av det, men jeg blir likevel oppgitt jeg altså..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Æh, det har vi også gjort iblant. Bare at jeg kaller det å låne, ikke stjele. Bare småsummer, og egentlig.. De småsummene får de igjen veldig fort når de får et blad, en leke etc. Men vi pleier i og for seg å legge pengene tilbake på bøssa.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Slår meg som svært unødvendig. Men om det var i mangel på kontanter (loddselgere på døra el.l) og med intensjon om å legge tilbake i nær framtid, synes jeg det må gå greit så lenge barnet ikke er stort nok til å bry seg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Går vel fint det, så lenge de blir puttet på plass igjen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Jada, egentlig ikke noe stor sak.. Men finner det pussig at han lirker opp sparegrisen i nattens mulm og mørke... Han kunne bare sagt det:P Egentlig litt komisk, ser for meg at han sitter i tussmørket med en kniv og lirker og lirker for å få den opp. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Da blir det straks mer mystisk. Sparebøssene her har bare gummilokk under, så det blir ikke å bryte seg inn...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Det her er en sånn man kun kan åpne i banken, så dette var innbrudd:P HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Hehe, sorry.. Jeg måtte le.. Det du skrev om tussmørket og sitte og lirke opp.. Det har jeg også gjort.. Vi var helt tomme for penger, og lønna kom ikke på noen dager. Prøvde å finne løsninger, lå våken om natta. Til jeg en natt husket på sparegrisen. Og gikk på stua. Der satt jeg mutters alene, litt lys på og dirket opp med en kniv. Pengene ble satt tilbake med ekstra bonus etterpå igjen..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Hahaha, Godt å høre at det er flere. Lurte seriøst på om det var noe galt med han... Selvom jeg fortsatt ikke fatter hvorfor det skulle være hemmelig OG hvorfor han ikke spurte meg (jeg går aldri tom for penger). Han har nå uansett fått strengt beskjed om at tyvgodset skal tilbake i samme øyeblikk som han får lønn! HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 hvorfor har dere ikke felles økonomi? eller det har jeg jo ingenting med. bare her så tar vi hverandres kort....er ikke så nøye på det.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Jeg fikk høre det fra samboeren jeg også Men, jeg og samboeren var begge tomme for penger. Økonomisk krise den tiden. Så fortalte det jo til han. Jeg ville stusset litt, må jeg si - om det ikke blir fortalt eller om pengene ikke blir levert tilbake. Og det i tillegg er en vane. Men, ellers - noe å bare le av. jeg fant ut at det ikke var bare-bare å åpne opp sparegrisen fra Sparebank 1. Den var vrien, må jeg si.. hehe...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har "lånt" dåpspengene til barnet mitt som var på konto... Trengte utstyr til henne og hadde så dårlig råd (alenemamma). Staster på at hun får igjen de 7000 før hun blir 18 og kanskje til og med det dobbelte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå