Galskapens overhode Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har et bilsete som er over 5 år gammelt som jeg har lagt ut på gi-bort på Facebook. Jeg gir det bort som vippestol (0-13 kg sete) og opplyser om at setet er over 5 år gammelt. Flere kommenterer at setene er brukbare i 8-10 år. Men jeg mener å ha hørt 5 år pga materialtretthet.. Noen som vet hva garantien på et bilsete er?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 I følge besafe er det 8år på deres seter. Men de har en slik kode på setene der man kan sjekke hvor lenge det er trygt i følge de. Det er vel 8år fra det ble produsert eller noe slikt. Men jeg er ikke helt sikkert altså. Tror de fleste seter skal ha ett nr stående på den lappen som er klistret på sete, der det står hva sete heter å slikt. Så er det de siste sifrene man skal se på, men vet ikke hvordan man finner ut om det fortsatt er "gyldig" da. kan eventuelt ringe produsenten å høre med de.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 men jeg lurer på om det bare er 5 år på babyseter og 8 på de større klassene. men som sagt jeg er ikke helt sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå