Gå til innhold

Hvorfor er de fleste narkomane bare skinn og bein??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi de spiser minimalt, eller fordi narkotikaen gjør dem mindre sultne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spiser minimalt og narkotika demper sulten (bortsett fra hasj som kan øke sulten)

Skrevet

Er det ikke et narkotis stoff som ble brukt som slanemiddel da?? amfetamin??

Er vel kanskje ikke mat som blir prioritert heller??

Skrevet

Begge deler tenker jeg. Er nok desverre ikke førsteprioritet å få i seg næringsrik mat når en er narkoman .-(

Skrevet

De er som regel båd underernærte og feilernærte. I tillegg til at de har lite apetitt, er den apetitten de har styrt av søtsug. Ikke tilfeldig at narkomane blir parodiert med skolebrød og Litago. Ikke mye nyttig næring i det.

Skrevet

Amfetamin/kokain øker også aktiviteten slik at man forbrenner mer. Når da de fleste narkotiske stoffer hemmer apetitten, samt at mat ikke blir prioritert får man ofte i seg alt for lite næring til å opprettholde en sunn kroppsvekt. Enkelte narkomane justerer matlysten med å "røyke seg ned" på hasj, da kan man få matkick og innta mye mer mat de timene det står på, enn hva man klarer over flere dager man ruser seg på annet.

Skrevet

Hvis du tenker på Hasj, så øker det appetitten men kroppen tar ikke opp fett og karbohydrater faktisk, når jeg var 18-20 røyka jeg mye og spiste MYE usunn og fet mat, men gikk ned nesten 18kg, hadde ikke så mye å ta av fra før, derfor blir i hvertfall mange seende veldig tynne ut. Og så er det sånn at hvis du røyker hver dag over legre tid, blir kroppen mer og mer vant med rusen, og du kommer i den såkalte "tåka" alt dreier seg om hasj, pengene går til hasj for å kunne slappe av, sove, føle deg vel osv. Mat kommer mye lengre ned på prioriteringslista og til slutt føler du ikke sult med mindre du har gått mer eller mindre et til to døgn uten å ruse deg!!

Tok i perioder også en del amfetamin på denne tiden, og det øker intensiteten din, du blir mer "hyperaktiv" "våken" "rastløs". Jeg kunne ta en stripe å lege ut på en 3 timers intens sykkeltur, uten å bli spesielt sliten, akkurat som om kroppen gir absolutt alt av energi på en gang og kjører på til det er tomt, bortsett fra at når du er i en amfetaminrus, så merker du ikke at kroppen trenger næring, så du fyller ikke på, så kroppen går tom, å det er reservelagerene som blir brukt, da snakker jeg ikke om fett på kroppen, men først og fremst muskler, når du ikke har masse muskler å ta av lengre går det på underhudsfettet. Mange bruker dette stoffet til å "slanke" seg, eller til å holde seg våken over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...