Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Er det noen av dere som er alenemødre og som jobber i turnus? Hvordan får dere det til å gå rundt? Hilsen ei som lurer
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er alenemamma og jobbet turnus, men når barnefar ikke stiller opp og jeg ikke har familie her så ble det vanskelig. Jeg sa opp jobben og tar nå omskolering til et nytt yrke. Det var min eneste mulighet for å slippe å flytte barna bort fra nærmiljøet og venner.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Da jeg var alene jobbet jeg også i turnus, det fungerte veldig greit. Hadde ikke barnehage så meg og min søster var barnepassere for hverandres barn. Når jeg jobbet hadde hun mine barn, når hun jobbet hadde jeg hennes barn. Dette fungerte veldig bra for oss når vi hadde små barn. Vi jobbet samme sted og vi fikk tilpasset turnus slik at det gikk. Men det hadde ikke fungert om jeg ikke hadde familie som hadde stilt opp. Om vi måtte jobbe begge to, så passet besteforeldre ungene. Vi jobbet egentlig ikke samtidig, men når folk var syke kunne vi gjøre det siden besteforeldrene hadde mulighet til å stille opp.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Både min søster og jeg jobber turnus. Hun er alenemor. Og i den perioden hvor hennes Xmann overhodet ikke var samarbeidsvillig slet hun! Selv tok jeg ingen ekstravakter, og fikk lagt om turnusen noe så jeg kunne passe barnet når hun jobbet kveld/natt. (Jeg flyttet inn i 6mnd) Og hun måtte til slutt få hjelp av arb giver til å legge om for henne så hun jobbet dagtid, og ikke helg(når jeg måtte jobbe). Men det kunne hun jo bare en kortere periode. -I tillegg tapte hun jo masse penger Heldigvis snudde mannen om i siste liten, så nå går det bra. Han har ungen når hun jobber kveld/natt/helg. Ellers så måtte hun ha gått over til annen avdeling og dagtidjobbing. Ikke drømmesituasjon for turnusarbeidere og bli aleneforeldre nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå