Gå til innhold

gjenoptak av rettslig dom - barnefordeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et rettsmøte der vi ble enige om lik fordeling på samvær(50-50)

det var faren som gikk til sak. Vi ble enig om denne fordeling fordi jeg ønsket å bli ferdig med dette tullet hans( Han ville kreve full omsorg fordi jeg ønsket å flytte) I færste omgang ville jeg bare PRØVE ut dette som en midlertidig avtale, men dommeren foreslo at vi ggjorde den endelig.

Så vi gjorde det....

Derimot syns jeg IKKE denne ordning fuungerer, og jeg synes SYND på ungen som må sånn fremm og tilbake hver bidige uke.

i tillegg er faren lite samarbeidsvillig på alt.

Jg tenker at dette er umulig dt beste for barnet... som kun er 3 år... og det stikker i hjertet mitt...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i retten og stoppet ved forlik. Vi hadde med at forliket skulle evalueres etter 1 år. Det var bf som tok det til retten. Jeg var ikke enig i forliket, men gikk med på det for å slippe rettsak og mer bråk. Jeg så snart at dette ikke var bra for barnet. Jeg tok kontakt med ny advokat og tok opp saken på nytt. Med annen sakkyndig og annen dommer fikk jeg støtte og det første forliket ble endret til noe som var mer nær det jeg ønsket.

Når en først har tatt en sak til retten og en av partene har blitt "overkjørt" tror jeg det ikke er uvanlig å ta saken opp igjen etter en tid. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en advokat (kanskje bytte advokat dersom du ikke var fornøyd med den første).

Lykke til.

Skrevet

hei jeg har vært igjenom barnefordelingsak ,det er noe av det værste jeg har opplevd noen gang ....

vi hadde 50/50 barna ble veldig veldig slitne av det de var 1.5 år og 6 år

så jeg gikk mot sak lang histori kort dere vil få en psykolog hjem til deg og en hjem til pappa for å vurdere dere som mamma og pappa se hvordan du ter deg gjør med barnet osv....

en dommer kan bare dømme til den som får den hele omsorgen.

psykologen sa i rettsaken at barna skulle være hos meg (jrg hadde også dokumenter fra et år skrevet hva han hadde gjort, ang barna....osv

men jeg foreslår 9 dager oss meg og 5 hos pappa, 9 d hos meg og 5 d hos pappa osv annen vær jul og nyttår og tre uker oss pappa om sommeren den gikk han med på ..hadde ikke han godt med på den fordelingen så hadde jeg fått den daglige omsorgen mest sansynelig da psykologen hvar på min side og syntes at de skulle bo hos meg, da måtte far bare gå med på den ordningen jeg kom med... og den ordningen vi har i dag er kjempe fint barna stor trives og har det kjemper fint:)) en vanlig sammvær ordning er 8 dager i mnd den jeg har er 10 dager i mnd hos far bare 2 dager mer:))

lykke lykke til det er en veldig tøff og vanskelig vei å gå men tenk på barnets beste du kjenner barnet ditt hva som er det riktige for henne:))

Skrevet

Du kan selvfølgelig ta saken til retten igjen dersom du mener barna ikke har godt av denne ordningen.

Men husk at dersom argumentet ditt er at barnet ikke bør bytte bosted hver uke, så kan selvsagt dommen også falle i favør av far og du da står igjen med ordinært samvær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...