Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Her i huset har vi nok hatt omgangssyke. Torsdag kastet snuppa opp to ganger på ettermiddagen, også hadde hun litt diare, to bleier på torsdag, og en løs på fredag morgen. Mannen kastet opp en gang på fredag kveld, og minsten hadde fire bleier på rappen på morgenen i går, og så var han ferdig med det. I går kveld kastet han opp to ganger, han har sovet fint i hele natt og er kvikk og fin i dag. Jeg var på toalettet med løs mage en gang i går kveld, og ikke noe mer. Så til det store spørsmålet, hvor lenge bør vi holde oss hjemme? Vi har jo tydeligvis hatt det veldig mildt, og jeg og mannen føler ikke at vi har hatt omgangsyke, men vi har vel det. Smitter vi i 48 timer etter dette?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Ja, dere smitter i 48 timer fordi om dere hadde ett lett forløp. Det er ikke sånn at dere smitter mindre fordi om dere føler dere mindre syk... Hold dere inne og god bedring videre! :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Ja. En holder seg borte fra folk, bhg og jobb før det er gått 48 timer. Det virker som det er mildt for dere men fryktelig smittsomt. Og jeg ville uansett ikke hatt besøk av noen som har hatt omgangsyke senest for 12 timer siden for å si det sånnt, mildt eller ikke.. Og tviler på at du ville hatt besøk av noen selv om de hadde hatt det hele familien de siste 3 dagene Så hold dere unna folk iallefall ut mandag. God bedring
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde definitivt holdt meg/oss hjemme i dag, men ikke i morgen :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #5 Skrevet 4. desember 2011 Ja dere er smittsomme.Hadde absolutt holdt meg hjemme..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Det er dårlig gjort å gå på besøk da. Jeg er fremdeles forbannet på en person som møtte opp i en bursdag med 2 unger hvor faren fremdeles lå hjemme og spøy. Hun sa ikke noe og jeg klarte å smitte mange både på jobb, studier og trening pga dette (visst jo ikke at jeg var smittet). Ble jo også syk selv.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Ikke gå på besøk enda. Er også sint på ho som kom i barselgruppa, selv om de hadde spysyka hjemme. Smitta kjempemange av oss som var i gruppa, og jeg ble syk på julaften! Jeg synes det var såå dårlig gjort!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Vanlig omgangssyke smitter i 24 timer, norovirus smitter i 48 timer. Regelen om 48 timers karantene kom i barnehagene etter at det gikk noen heftige runder med norovirus her i landet, siden man ikke blir immun mot dette viruset og ungene i barnehagen ble smittet flere ganger etter hverandre. Noroviruset er en heftig omgangssyke, så med deres lette forløp er det garantert et annet virus som har inntatt magene deres. Jeg hadde derfor holdt meg hjemme i dag, men gått på jobb i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå