Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille 3 mnd har vært forskjølet en god uke nå. Torsdag kom det gråt og masse snørr men ikke siden. Men natt søvnen hennes, og min, blir plaget av tett nese. Bruker saltvann før legge tid og prøvde før nattammingen også. Hun sovner igjen men det varer maks 1 time. Under sengen er det blader. Andre tips? Når forsvinner denne forskjølelsen... Eller nå er det kun tett nese. Kan det være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å bygge opp hodeenden på senga men et par bøker e.l. Og nesesug kan være greit å ha. Eller kan man bruke rhinox nesedråper for barn under 2 år hvis det er veldig tett.

Sikkert bare en forkjølelse, de kan henge i en stund.. Men har du sjekket om det er mye støv på soverommet? Det kan ha en innvirkning. Og om det er dårlig luft. Hvis det er mulig kan dere prøve å ha vinduet litt åpent. Leste når storebror var liten at mye bamser i senga ikke er så lurt pga støv o.l de trekker til seg.

Har en forkjøla liten baby her også, ikke noe kjekt! Håper de begge blir fort friske!!! :)

Skrevet

Jeg har har for andre gang fått barn som er tette i nesa fra fødselen av. Antagelig litt trange kanaler som gjør det. Sist brukte vi kjærringråd som morsmelk i nesa og etter to uker endte vi med inleggelse på barneavdelingen. Der fikk vi vite at morsmelk måtte vi IKKE bruke for om det ikke rant igjennom så ville det levre seg og gav mer problemer for de små enn det de hjalp.

Denne gangen har vi sverget til saltvanns ampuller fra starten av. Spyler litt så det får litt trykk opp i nesa. Lar snuppa ligge litt på ryggen også snur henne på maven, ofte så "renner" det en del ut da :) Jeg ville ha prøvd det før annen nesespray/dråper og kun brukt det om jeg måtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...