Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 skal prøve å gjøre historien kort. ung. under 25 år. Migrene i mange år, fikk påvist migrene hos nevrolog i sommer. prøvd akupunktur, fysioterapi og kiropraktor, pluss dusinvis medisisner uten effekt. har adhd diagnose. 2 barn. fast jobb nattvakt 60%. er fagarbeider. så kommer spm. klarer kun og jobbe disse 60 %. ikke mere. dermed vil jeg aldri klare å få særlig mye i lønn. vil jeg alltid måtte klare med med den lønnen her? natt er best for meg så vil ikke lønne seg å bli omskolert/få dag/kveld. (har prøvd i flere år). kan en sykemelde seg resterende 40% for å mere penger? aner ikke hva jeg skal gjøre. vil jobbe mere enn det jeg har fast, kroppen sier NEI. får mye migrene og vanskelig med konsentrasjon/sliter med så ut på jobb at jeg klarer ikke fungere hjemme. vanskelig å få endene til å møtes med penger. vil jobbe mere men går ikke. må jeg ta til takke med den lønnen jeg har for alltid? syns det er vanskelig/sårt når en vil/men ikke kan.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jeg kjenner ikke regelverket, men sykemelding er vel neppe rett begrep. Jeg vet om en som har begrenset arbeidskapasitet pga psykiske problemer, og har fått dokumentert dette. Nå jobber han 60% fast i et firma, og får i tillegg støtte fra NAV. Du får kontakte fastlege og høre hvordan du kan gå fram.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Er usikker på sykemeldingsreglene, men tror du må ha jobbet i 2mnd før du kan sykemelde deg. Lønnsmessig så er du jo best å jobbe natt, med den stillingsprosenten du har nå. Men vil strekt tro at du kanskje kan bli 40% ufør? eller få annen støtte fra nav? Unnskyld visst jeg er litt rett fram, men med de plagene du har, så skjønner jeg ikke at du klarer å jobbe kun natt. Jobber selv kun natt, og det er jo kjempe tungt for hodet. Jeg lider ikke av migrene, men plages med hodepiner i perioder med flere vakter på rad. Jobbet du natt da du prøvde ut alle de forskjellige behandlingsmetodene?? Kanskje hadde jobben noe å si på resultatet? Beklager igjen visst dette ikke har noe med saken å gjøre. Er forferdelig tungt å gå rundt med en sykdom, særlig en som er "usynlig". Har selv fått en yrkesskade i skulderen, som ikke synes fysisk, å har kjempet endel tunge "kamper" for å få det jeg har rett på iforhold til sykemeldinger o.l. Ikke minst er det tungt å gå rundt med følelsen av å gjerne ville gjøre mer, men kroppen setter stopper :/ Hør med NAV, vet at enkelte synes de er vanskelige. Men vil tro at med en legeattest både fra fastlege og kanskje nevrologen, så må du ha noen rettigheter Lykke til
Tobarnsmor:) Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 jeg var veldig usikker på om natt var noe for med mtp det her, men det er det altså. jeg får faktisk ikke mere migrene/spenningshode pine pga det. jeg har flere tilleggs plager også som jeg ikke har skrevet over bla. angst/depresjons diagnose, spiseforstyrrelse og kronisk lavt jern (anemisk). får jern intravenøst. har jo en del til sammen, men jeg syns det er vanskelig alt sammen. uff. ekke lett....
Tobarnsmor:) Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 jaja. nå glemte en visst anonym knappen:) men det finnes vel verre innlegg enn det her der ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå