Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Datteren min på snart 5 mnd har samsovet med oss siden fødsel. Hun har fått nattmat hver natt da hun har hatt et stort mat behov, men etterhvert har det blitt "kos" og få mat/pupp på natten. Bruker meg som en slags smokk på en måte. Hun sover fint mellom "kosen", og gråter aldri.

Men nå begynner vi å savne og ha senga for oss selv og ønsker at hu skal sove i egen seng, også uten at jeg blir brukt som smokk. Hun får et grøtmåltid før seng, men dette hjelper ikke.

Vi har også prøvd å bysse hun i søvn og lagt hun i hennes egen seng, og når hun har våknet har vi gitt en flaske mme, men dette funker heller ikke.

Det er jo ikke et stort problem (enda), men ønsker jo å avvenne henne denne "kosen", og til slutt få hun til å sove i egen seng.

Noen som har tips, eller som har vært borti det samme selv. Hvordan klarte dere det??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke "løsningen", men vil fortelle om at jeg slet med hyppig amming nattestid i perioder. Å amme i søvne har vært absolutt levelig (veldig effektivt) så lenge de ikke våkner hver og annenhver time, og så lenge de ikke våkner "av vane". Vil bare fortelle at jeg ventet til han var 8,5 måneder og da skulle det ikke mer til enn 30 minutters sutre/trøttgråt før han la seg ned til å sove uten pupp (mellom oss). Nå får han gjerne pupp 1-2 ganger pr natt, men det er jeg som bestemmer om han får, og oftest sovner han på igjen bare han føler at vi er der (jeg hummer litt og legger hånden på ham). Han sov i egen seng fra 4-8,5 måneder. Da dro vi på en ukes ferie og det ble mest praktisk at han sov mellom oss. Rett etter begynte jeg å jobbe, så vi ville kompensere med mere mammakos om natta så vi har samsovet siden.

For oss var det enklere å vente til han forsto litt mere. Nå gjenstår det å få han til å like å sove i sin egen seng, men jeg satser på masse trygghet nå og håper det går seg til etterhvert. Skal jeg få lagt ham i sin egen seng må han søves med pupp først. Så kommer han inn til oss ved første oppvåkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...