Gå til innhold

Trenger litt hjelp anng. Sobril og angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for to uker siden mitt første angstanfall, og ble lagt inn på sykehus som følge av dette. Legene trudde det mest sansynlig var angstanfall, men skal bli henvist til videre utredning ved hjertekirurgisk avd.

Etter dette anfallet, har jeg hatt en rekke med ''nesten'' anfall(dvs. at det ligger å murrer i brystet, men jeg har klart å puste det fra meg''), Jeg ble igjen lagt inn på sykehus, på onsdag pga.et nytt anfall.

problemet mitt er at jeg ikke klarer å takle disse anfallene aleine. anfallene jeg har hatt har vart fra 23:30- til 09:15 og 23.00- 05.00, så det roer seg ikke med det første.

jeg har vert til legen, men de vil jeg skal prøve å takle anfallene selv, noe jeg har fortalt at jeg ikke klarer. -så reserveløsningen min ble svigemor. hun har sobril, som jeg ved anfall, kan få.

er det noen her som har erfaring med Sobril? jeg vet dette er et avhengighetsskapende stoff. Vet ikke hva jeg kan gjøre, for å bli kvitt dette problemet.

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn de første gangene, du blir "vant" til dem (jeg har ca. 3 i uken og har hatt det sånn i årevis)

Sobril funker ikke på meg, men har hørt det funker for andre.

Skrevet

Det tar forresten ca. 1 time fra du tar sobril til den begynner å virke. Den sitter til gjenngjeld i ganske lenge (ca 12 timer)

Valium og vival er mer hurtigvirkende og varer kortere.

Skrevet

Villle ikke anbefalt slike medisiner til folk med angs (har selv angst). Da bivikningene av disse i lengden vil gi deg mer angst! Og dette blir jo uansett bare en midlertidig og på en måte "utsettende" løsning på problemet.

Hva gjør du når du ikke kan gå på de mer da? Jo, da vil du gjerne slite med og slutte på de,. Og angsten er der fremdeles. om ikke sterkere!

Er faktisk imot at leger skriver ut slike piller til folk. Hvertfall til folk med angst. Er bare en rask øsning for legene føler jeg-. Kvitt et problem som de ikke vet løsningen på for denne gnag liksom:P

Prøv deg heller frem med såkalte "lykkepiller". Selv om jeg heller ikke vil anbefale disse i lengden...

Snakk med en psykolog /terapaut og få bukt med problemene på den måten! Ta fatt i kjernen av problemene dine. Ikke utsett dem!!

Lykke til:)

Skrevet

For meg hjalp det å vite at jeg hadde sobril tilgjengelig ved anfall. Brukte det ytterst sjelden(brukte opp en pakke med 10 stk på over to år), nettopp pga faren for avhengighet. Men for meg hjalp det å vite at jeg hadde noe som hjalp om jeg ikke klarte meg gjennom anfallet helt selv.

Mitt siste anfall satte seg fast. Tror det låste seg i musklaturen min. Jeg kunne ikke puste normalt på over en uke. Måtte tenke over hvert eneste åndedrag. Det var det jævligste jeg har opplevd.. Så da gikk jeg til en massør som masserer DYPT og ikke det der "åhh, hvor godt det der var"-massørene. Jeg gikk til en som virkelig gjorde seg til kjenne ;) Og det løste det, heldigvis.

Det du skal gjøre, er å¨gjøre noe med det som skaper angsten. Er du stresset? kan du redusere stresset? Her må du tenke over hva det er DU forventer, og hva du tenker andre forventer av deg. For der kan hele greia ligge. Det gjorde det for meg, i hvert fall.

Skrevet

Sobril blir man avhengig av i "hodet",men hadde du fått en annen tabl og trodd det var sobril,så hadde du ikke merket forskjell.

Skrevet

Spør kanskje dumt nå, men hvorfor får man angst anfall? Kan alle få det?

Skrevet

Tusen takk for svar!!:)

Jeg ønsker ikke å gå på slike piller, men jeg har tre barn i hus- og en gubbe som arbeider på anlegg, og da er det ikke så greit med en mor som må nn på sykehus pga. at hun ikke klarer å takle disse anfallene.

Skal høre med legen anng. terapeut o.l. Og håper jeg blir kvitt hele problemet, for det er utrulig slitsomt å ha det sånn!

HI

Skrevet

Det er mange grunner til at man får det. Det er en sykdom,(panikkangst) dersom du får det uten grunn.

Dvs. opplever du slitsom angst av at en øksemorder løper etter deg (Hyperventilerer, skjelver, hjertebank, svette osv) så har du ikke panikkangst. Opplever du de samme symptomene uten at der er noe som truer deg, så har du panikkangst.

og ja, alle kan få det.

Skrevet

jeg har disse symtomene hele tiden, uten at jeg trenger å tenke på noe. fikk det første anfallet, når jeg skulle legge meg. Fikk nytt anfall mes jeg så en film før ikveld, men da avverga jeg det med å stappe i meg en sobril, med tanke på at jeg mest sansynligvis hadde kommet til å ringe ambulansen.

HI

Skrevet

Okay, nå må du missforstå meg rett her! Jeg føler med deg med angsten og jeg har hatt diagnosen i over 10 år selv.

Men det første du MÅ lære deg er å takle de alene!! Du kan ikke ringe

ambulanse hver gang du får anfall. Og det trenger du ikke heller for det er IKKE farlig! Det er vondt som ett helvete og ekkelt som bare faen, men det er ikke farlig! Det må du si til deg selv hele tiden!!

Det er fryktelig dumt å bli avhening av sobril og annen hjelp hver gang du får anfall. Du kommer til å bli værre og værre hvis du ikke prøver å takle det. Jeg vet jeg høres sint og streng ut, men hvis du ikke pusher deg så kommer du tilslutt til å bli som ett dyr i bur! Og det vil du ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...