Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 hva har dere på barnet(1,5 år her) når h*n ligger å sover ute i voksiposen?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Mitt barn sluttet å sove ute da han var 9 måneder:) Kan ikke barnet ditt sove inne da? Hvorfor må det sove ute? Ellers burde det vel holde med ullbody og ullongs, og så et litt tykkere lag med ull utenpå, helst noe som er godt å bevege seg i da:) Og så en baclava (er det sånn det skrives?!) i tynn ull. De ligger jo så godt beskyttet oppi vognen uansett:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 er snakk om i barnehagen dette da:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Ullbody og ullstrømpebukse/longs, pluss et strikket sett/strikket heldress over der Men hvis det er like mildt som her om dagen (kaldeste er 2 minus, så holder det nok med litt tjukkt ullundertøy
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Okej, sjønner:) Min sover inne i barnehagen også hehe:) Enig med 23.30, jeg skrev påkledning utfra ca 0 grader:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Ved ca 0 grader ville jeg aldri hatt på mer enn body og strømpebukse (ull) og en tynn ull lue! Kanskje et par tykkere sokker! Det blir sinnsykt godt og varmt nedi den voksiposen.. Er det litt varmere kan jeg også legge henne uten strømpebukse - altså bare i bodyen med bare bein!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 Ved 0 grader ligger min kun i ullundertøy og en fleezejakke + lue. Er mer enn god og varm nok. Ekstra ull tar jeg på når det faktisk er flere minus. Ikke nødvendig med mye påkledning i en voksi pose. Og hvertfall ikke når det ikke er minusgrader. OG, det er bare sunt og godt å sove ute!!! Hvorfor slutte med det hvis barna sover godt ute i vogn?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Holder lenge med ullundertøy ullsokker nede i en voksipose ved 0 grader. Husk at voksiposen er kjempevarm, tykk tykk ull. Hva skal dere kle barna med i vogn hvis dere bruker altfor mye ved 0 grader? Min 1 åring ligger i kun ullundertøy og lue nede i voksiposen er og kjempe varm når jeg tar henne opp etter soving. Det kan til og med vare minus et par grader - fortsatt veldig varm.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Takk 07.23 for at du sa det.. (jeg skrev innlegget over..) Jeg serbere tiden at folk kler på ungene sine lag på lag og stapper de nedi vognposen.. Og i begynnelsen tenkte jeg at jeg må ha på altfor lite.. Men har etter hvert fått litt mer erfaring og tro på meg selv som mamma - og vet at for mitt barn er ett lag ull mer enn nok nedi voksiposen.. Akkurat nå ligger hun forresten i kunne bomullsbody og tynn lue nedi posen.. 2 grader ute!! Det verste som finnes er jo å være for varm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå