Gruffalo:-) Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Nå er det snart på tide å bake noen skag med julekaker.. Her i huset har vi aldri 7 slag, men noen kaker hører julen til og må være i boks før julehøytiden setter inn.. Vi baker pepperkaker, serinakaker, sandkaker og krumkaker.. Samt ristopper og delfiakake:-) Hva baker dere til jul?
Tobarnsmor:) Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 vi har begynt litt vi da:) vi har bakt hjemmelagde fløte karameller, hjemmelaget julemarsipan og pepper kaker! alt er spist opp og det syns på kroppen:) 5 kg pluss og desember har ikke engang begynt!! hvordan vil dette ende....??
camilla^ Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 Siruppsnipper og kokosmakroner må vi ha. Julekake må også bakes minst en gang i jula, men fant en julekake i forgårs som er godkjent så mulig jeg kjøper noen av de halvstekte om jeg ikke finner tiden til å lage. Pepperkaker kjøper vi ferdige, ungene syns de er helt ok de som en kjøper så da gidder ikke jeg å styre med å bake. Hvitekakemenn kjøper vi de også, får de ikke til. Jeg liker de heller ikke selv, så kan vel ha noe med det å gjøre. Tyske skiver lages som regel, men de blir ikke laget i år tror jeg. Har gitt bort resten av meiereismøret jeg hadde og de er ikke gode uten. Så får jeg ikke tak i det før jul så blir det ikke bakt. Sjokoladeboller er i hus, de kom min mor med. Harde peppernøtter kommer min mor også med tenker jeg. ene barnet ønsker seg dette i julegave hvert år. Selv om jeg kan bake de så er det vist ikke godt nok, det skal være mormor som lager de, pakker de fint inn og de skal åpnes på julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå