Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått seg ny jobb der han er 2 uker borte(jobber fulltid) og så har han tre uker fri. Det vil si at jeg får problemer med henting av jenta vår i barnehage de ukene han er borte, for noen dager pleier jeg å jobbe til 17.00 (bhg stenger 17.00). Kan jeg forvente at jeg får en turnus som gjør at jeg ikke jobber sent de ukene mannen min er bortreist, men desto flere sene dager de ukene han er hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forvente det - men det er fullt mulig å be om det. Er de fleksible, så ordner de det. Er de ikke fleksible, så må du redusere stillingen din slik at du likevel rekker å hente jenta i bhg.

Hadde du vært min ansatt, hadde jeg fikset det. Det fordi jeg vet at om jeg er fleksibel, er ofte mine ansatte fleksible når det kniper også. Men det er nok ikke alle sjefer som tenker sånn...

Skrevet

Du kan ikke forvente noe som helst nei. Jeg har vært i akkuart samme situasjon. Jobbet i barnehage med mann i reisejobb. Ingen av mine kollegaer ville ta senvakter etter min manns arbeidstid.

Måtte slutte i jobben min for å få kabalen opp.

Skrevet

Du har på ingen måte noe krav om det, og kan sånn sett ikke forvente det. Men jeg vil tro de fleste arbeidsgivere vil prøve å tilrettelegge.

Men hvis dere har en innarbeidet turnus der du jobber, så vil jeg tro at det ikke blir laget en ny turnus for alle ansatte kun fordi du har fått et behov for endret arbeidstid. Da må du nok belage deg på å bytte internt med kollegaene dine, og så legge inn ønske om permanent endring etter dine behov når ny turnus likevel skal skrives.

Skrevet

Du kan ikke forlange noen ting, men om du er heldig ordner det seg.

Hvor og hva jobber du som da? Jeg jobber i butikk og det gikk greit at jeg måtte slutte tidligere om ettermiddagen fordi vi hadde ansatte som var villige til å komme en halvtime tidligere på kveldsvakten. Men jeg tapte jo den halvtimen, sjefen kunne jo ikke øke lønnsbudsjettet fordi mannen min plutselig byttet jobb og ikke kunne hente i barnehagen lenger, lønnen jeg vanligvis fikk den halvtimen gikk til kveldsvakten isteden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...