Gå til innhold

Julegave til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

dere med barn som går i barnehage; pleier dere å kjøpe en gave til de ansatte i avdelingen barnet går på? Hva kjøper dere i så fall?

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen min, og synes det hadde vært hyggelig å gi en liten gave, men det er jo litt vanskelig å gi "fellesgave" også... Og så vil jeg ikke bli sånn smiske-mamma, blir man det hvis man gir en liten gave?

Kanskje det er noen her som jobber i barnehage også, som kan tipse om hva man kan gi, eller om det er vanlig/greit å gi gave til de voksne på avdelingen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnehage og det er mange foreldre som gir twist, sjokolade og julegodter. Det er alltid hyggelig, og blir satt stor pris på pauserommet. På min arbeidsplass har vi det slik at alle deler med alle.

Jeg har også barnehagebarn og jeg har i alle år gitt julekarameller e.l. sammen med et julekort hvor vi takker alle voksne som tar godt vare på våre små.

Det kan være litt vanskelig å motta personlige gaver. Vi som får, føler ofte at noe da er glemt. Vi har kollegaer som kanskje ikke er dem mest synlige i garderoben, men som er like fantastiske med barna deres.

Skrevet

Jeg bruker å gi noe sjokolade el.l til alle som de kan ha på personalrommet. Alle gjør en kjempeinnsats for barna våre, noen kanskje mer enn andre, men jeg setter veldig pris på jobben de alle gjør. Derfor føler jeg en liten felles oppmerksomhet er det riktigste.

Skrevet

Jeg har pleid å gi en pose twist/ konfekteske + en julestjerne som de skal sette på personalrommet. I år gir jeg ingenting siden de sendte bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

Takk for svar. :) Sjokolade/blomster de kan ha på personalrommet var jo en god ide. :) Når pleier dere å gi slike gaver? Hos oss er barnehagen stengt i julen, så det er jo greit å gi det litt før julaften...?

hi.

Skrevet

Jeg har kjøpt julekaffe og julete og et par sjokoladeposer til de ansatte ;o)

Skrevet

Hehehe..måtte bare le.

Sjønner jo at det ikke var noe hyggelig, men heller en bekymring for mye, enn for lite.

Skrevet

Nei vi gir ikke julegave til barnehagen /personalet. Hvorfor skal dem få ekstra goder? Får du det på arbeidsplassen ?

Skrevet

Ungene går på en naturbarnehage der det ikke er pauserom eller liknende for de ansatte. De er også 6 fast annsatte + noen faste vikarer på avdelingen. Vi pleier ikke gi gaver.

Skrevet

Her så gir alle foreldrene en gave sammen. Foreldrekontaktene samler inn penger, og gir en felles gave. Mye bedre en at hver foreldrer gir en gave syns jeg.. Her så blir det nok en blomst eller en konfekteske til avd.. :)

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, ser heller ingen poeng med å gi de noe. Som ansatt har man vel strengt talt ikke lov å ta imot noe heller. Hvertfall er det slik der jeg jobber.

Jeg er også super fornøyd med barnehagen, men det betyr ikke at jeg må gi de noe som helst for den servicen de utfører.

Skrevet

De i naturbarnehagen har sikkert også personalmøter, der det går an å sette frem sjokolade....

Og jeg har i alle de år gitt en rose til alle i bhg`n..fra poden.. Ikke alle har fortjent det, men "ingen nevnt, ingen glemt!"...

Jobbet i privat bhg i Oslo, da fikk vi alltid en del gaver, til jul og sommeren..Spesiellt fra de som sluttet da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...