Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Kan virke som om nesten alle her inne har en eller annen form for angst eller psykisk lidelse. Er det virkelig så vanlig? Føler meg nesten rar som verken har noe slikt eller andre lidelser / tvangshandlinger.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Meg feiler det ingen ting, såvidt jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 ALLE har en eller annen form for angst
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har heldigvis aldri hatt noen form for angst eller andre psykiske plager. Jeg har mistet babyen min og er i dyp sorg, men det anser jeg som naturlig og ikke sykelig i det hele. Og jeg er svært bevisst på å takle sorgen på en måte som gjør at jeg kan lære å leve med den og at den ikke skal ta over hele livet mitt og dermed skape angst....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Alle har da ikke angst? Jeg er redd for høyder, hunder og omgangssjuke, men det er jo ikke angst.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Jaha? Den må du nesten forklare litt nærmere (regner da med at du ikke teller fobi for en type angst da forbi ikke er en type angst) HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Har ikke angst eller noen annen form for psykisk lidelse og eg sjeleglad og takknemlig for det:) Slet litt da jeg var yngre: singel, svært overvektig og følte alt gikk meg imot, men dette var på en måte selvforskyldt. Nå er alt tipp topp:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Oisann! Ble litt satt ut nå Trist, veldig trist, å høre om babyen din. God klem til deg fra meg! HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Alle har angst i en eller annen form, sterk eller svak. Øker pulsen din om en bjeffende sint hund kommer løpende mot deg? Kjenner blodet pumper rundt i kroppen, du blir VÅKEN og TILSTEDE og begynner finne fluktmuligheter? Eller står du der og henger og tenker HEYYYY, en hund
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 ALLE har angst NOE må det da være som trigger deg og gir deg økt puls? Angst er sundt til en viss grad, vi må ha det for å overleve på denne jorden Hilsen meg med moderat angst
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Om man er innen for det "normale" med angst kaller man det ikke psykisk lidelse Det er hvis angsten tar helt ovetaket på livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 Ja, det er trist og ufattelig. Tusen takk for gode ord og klem!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Opphisselse, redsel, fobi, aggresjon ol. er ikke det samme som angst. Fornuft og overlevelsesinstinkt er nok årsaken til at vi overlever. Tror neppe at (sosial)angst er en av grunnene..... Hi
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 Redsel / frykt og angst er da ikke det samme
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Jo, det er akkurat det det er Angst er redsel og frykt. Hva trodde du det var? En frukt? HIHI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 Dette vet jeg Redsel, opphisselse, aggresjon er underkategrier på angst Sorry.,... dere må bare godta det... alle mann har angst
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #17 Skrevet 3. desember 2011 Så når legen sykmelder pga angst så er det bare svada? Når noen sier de har angst , så er det piss for det har alle?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #18 Skrevet 3. desember 2011 Noen har sterk angst... noen har normal Ikke værre enn det Hehehe, ikke bli så sint da!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 "Fight or flight" er IKKE angst Ei heller normale reaksjoner på det ukjente. Angst er irrasjonelt, og kommer ut av det blå. På en måte er det kroppens forsvar mot overbelastning, men er så hemmende og uten helt faste punkter at det blir feil og sykelig. Jeg har hatt panikkangst, men det var den perioden av livet. Og jeg vet grunnen til at jeg fikk det den gangen I dag har jeg ingenting, selv om livet mitt og min hverdag skulle tilsi både angster og depresjoner
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #20 Skrevet 3. desember 2011 ... det heter "verre", ikke "værre"..... Ikke bli sint, da Ja, du kan tro du vet, men jeg ser at du ikke vet
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #21 Skrevet 3. desember 2011 Det er ikke det samme. Redsel / frykt er rasjonelt. Angst er ikke det. Eller påstår du at alle som har angst ikke har en psykisk lidelse? Vet du noe som fagfolk og forskere ikke vet? HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #22 Skrevet 3. desember 2011 Tror nok ikke du vet, så vennligst ikke ødelegg tråden med fjas er du snill. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #23 Skrevet 3. desember 2011 Du som gnåler om at "alle har angst", normale reaksjoner på truende situasjoner regnes ikke som angst i form av en diagnose eller medisinsk sett. Du vil ikke bli henvist til psykolog, få medikamenter eller bli sykmeldt på bakgrunn av noe av det du beskriver, da det regnes som helt normale reaksjoner- og ganske så selvfølgelig og faktisk sunt. Når vi snakker om angst som psykisk lidelse eller diagnose, så har jeg aldri hatt det, nei. Jeg har heller aldri vært deprimert, selv om jeg har opplevd endel tøft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå