Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Noen vet jo at vi prøver, og spør av og til om hvordan det går. Folk (og kanskje spesielt de som vet at vi prøver) vil vel reagere når jeg ikke drikker alkohol, ikke spiser spekemat og ikke snuser. Men samtidig, hva med våre foreldre og søsken, som ikke vet at vi prøver, bør ikke de få vite først?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Jeg sa det til mine foreldre da jeg var 4-5 uker på vei. mannen ville vente til jeg var i uke 10 før vi sa noe til de(uke 12 andre gangen).
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Jeg fortalte det i uke 16/17 (husker ikke helt) til familien og etter ordimær uke (uke 21) til venner
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Har lyst til å vente til 4 mnd... dette forde jeg tror ikke familien blir kjempeglade.... Da blir det liksom ikke så lenge for dem å tenke på det... og + barna mine trenger ikke får så kjempelang ventettid!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 Fortalte til foreldrene og søsknene våre samme dagen vi testet positivt, så ingen grunn til å holde det hemmelig. Var jo både kvalm, tufs, sliten og redusert første trimester så det var da jeg trengte støtte, hjelp og forståelse. Fortalte bare til de det også var naturlig å fortelle og søke trøst hos om jeg skulle miste. Venner, arbeidskollegaer o.l. fikk vite en gang mellom 10 og 15 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Første gang fortalte vi det i uke 12...oppdaget MA i uke 13. Så denne gangen har de nærmeste i familien vist det siden uke 5, for de ville gjerne være der for oss hvis det skulle skje igjen. Jeg kommer til å fortelle det til venner og resten av familien etter uke 14, dersom jordmor finner hjertelyden.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Jeg fortalte det til nærmeste familie og besteveninnene mine så og si med en gang. Hadde det gått galt hadde jeg hatt behov for å ha disse menneskene å støtte meg til uansett, og dette var mannen heldigvis enig i
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Første gang fortalte vi det nesten med en gang vi testet positivt fordi vi ikke klarte å holde det hemmelig, både til nær familie og nære venner. Arbeidsgiver og kollegaer fikk vite det når jeg begynte å bli så dårlig at det påvirket formen min på jobben, sånn ca i uke 6-7. Resten av familien og venner fikk vite det etterhvert som det var naturlig. Andre gang hadde vi egentlig tenkt å vente litt lengre med å si det, men det ble vanskelig ettersom vi rett etter jeg testet positivt skulle på fest med spekemat med mamma og pappa og jeg syns det var vanskelig å forklare hvorfor jeg plutselig ikke spiste spekemat på noen annen måte. Jeg syns dere bør fortelle det til de dere syns skal vite det når det er naturlig for dere å fortelle det. En ting som er greit er å tenke etter hvem dere syns det er greit at vet om det hvis det går galt. Kjedelig å måtte forholde seg at "søsteren til naboen til tante Kari" vet om at du er gravid hvis det går galt... (Det går jo stort sett bra, men uansett greit å tenke gjennom.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå