Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #1 Skrevet 3. desember 2011 Jeg studerer og er i praksis. Har fulle dager med både jobb og lesing. Mannen er hjemme (pga arbeidsledighet) Huset er alltid slik jeg forlater det, eller gjerne verre. Jeg må alltid mase på ham for å gjøre noe som helst, da han ikke ser det selv. På fredagen var jeg på jobb, og mannen hjemme. Jeg spurte om han kunne vaske gulvene i det jeg dro. Barnet måte bli hjemme denne dagen på grunn av bilproblemer så når jeg kommer hjem er ingenting gjort. Jeg blir oppgitt å spør hvorfor. Da er unskyldningen hans at han kan ikke gjøre husarbeid når han har sønnen hjemme, for da må han passe på gutten. Når det er sagt kan han sitte på pcn i timesvis opptatt med noe slik at han ikke følger med på gutten. Eller sovne av på sofaen i en time mens gutten springer rundt. Det ser han ingen problemer med, men å vaske et gulv, det blir for vanskelig... Jeg klarer da fint å vaske leiligheten selv om barnet er hjemme. Ikke kan han dusje heller når han har gutten. Ser ikke helt problemet jeg da. Man dusjer ikke i en halvtime, men å ta seg en rask dusj mens treåringen er inne ser jeg ikke det store problemet med.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #2 Skrevet 3. desember 2011 Han er bare lat, intet annet... For en idiotisk unnskyldning. Hadde det vært en aktiv 1 åring, så hadde jeg skjønt han ikke kunne ta øynene av barnet, men NOE kunne han da uansett ha fått gjort.