Gå til innhold

Går rundt med konstant uro i kroppen...


tinus med jente06,gutt10 og?12

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke slik i de forrige svangerskapene at jeg konstant går rundt å tenker det værste.

Må være at jeg denne gangen skal ha 2 og er redd for at noe skal skje med den ene eller begge...

Leser så mye rart og det hjelper liksom ikke...

Fødselen er også i hodet mitt hele tida ettersom jeg hadde komplikasjoner under forrige fødsel....gruer meg og klarer ikke nytet svangerskapet..

Er det flere som tenker sånn eller er det bare jeg som er rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:) Du er nok ikke alene om å ha det slik... Jeg har også litt uro i kroppen for tiden, og det kommer vel av at jeg om noen dager begynner i den uken jeg mistet sist, uke 22+2. Går konstant å tenker og grubler og er livredd for at det samme skal skje igjen, og det går da utover både formen og humøret mitt, og ikke minst samboern! Veeeeldig slitsomt kan man si...

 

Ja det står myyyye rart på nettet, og det bør man helst unngå å lese!! Men ettersom du har født før, og fødselen(ene) gikk bra, så skulle man no tro at det går bra denne gangen også:) du får prøve og tenke slik... :)

 

Trøsteklem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere barn man har fått, og jo eldre vi blir - jo mer informasjon om virkeligheten sitter vi inne med. I mitt første svangerskap visste jeg ikke bedre enn å ikke være bekymret for noe særlig i det hele tatt ;-) Nå som jeg bærer på nr 3, og ink. 3 SA/MA mitt 6. svangerskap, er jeg absolutt mye mer bekymret enn tidligere. Men mange kjeder seg nok litt, og overdriver ganske kraftig når de skriver på nettet. Enig med hun som står bak innlegget over - prøv å ikke lese så mye om du er bekymret. Lag deg heller en god kopp te og sett av en kveld til å skravle med en god venninne av det positive slaget ;-)

 

Det er faktisk slik at de aller fleste graviditeter som har kommet så langt som vi har kommet nå, går helt fint. De aller fleste barn fødes friske og raske, og de aller fleste fødsler er uten komplikasjoner - og særlig hos flergangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er å ikke lese på internett, stopp helt med dette med en gang! Har står det mye rart, og det er personlige erfaringer uten medisinske råd og vurderinger/kommentarer ift hva som egentlig skjedde osv. Sørg heller for å ha god kommunikasjon med jordmoren din eller legen din. Som tvillinggravid får du jo også ekstra oppfølging, du går kanskje til kontroller på fødepoliklinikken på sykehuset der du skal føde? Kan du ikke be om en samtale der slik at du får luftet dine bekymringer? Jeg har også mye bekymringer, egentlig uten grunn, jeg er i uke 21 og har en konstant bekymring for at vannet mitt plutselig skal gå, så sånn er vi jo litt rare... jeg bare gleder meg til uke 24 hvor barnet kan reddes hvis vannet mitt skulle gå, jeg vet det er teit, men sånne forskjellige bekymringer har vi alle:) Vil råde deg til å lufte dine bekymringer slik at du kan få ordentlig fakta. Og når du skal føde tvillinger så får du spesiell oppfølging og det er to leger tilstede, så sånn sett blir du fulgt svært nøye med på under fødsel. Det kunne sikkert vært lurt å luftet alle bekymringer og fått en samtale om din kommende tvillingfødsel slik at du får det litt bedre:) Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...