Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Til jul har vi invitert svigermor og svigerfar, svigerfarmor og svigerfarfar, min far og min bror.. Vi har 2 barn sammen og han har et barn fra før. Alle barna skal være hos oss i jula. Våre to barn sovner kun hjemme uten hyl og skrik og derfor valgte vi å invitere til oss og også fordi vi inviterer fra to hold. Så takker alle svigersene nei. Årsak: De vil helst feire jul hjemme. Vi kunne gjerne komme, men bare vi. Det vil si at min far og min bror ikke vil ha noen å feire jul med. Jeg har forklart at pga dette og at vi ikke har lyst på en jul hvor vi må reise hjem klokka 8 for å legge barn, så passer ikke dette. Men de vil jo så gjerne feire jul med stebarnet mitt. Jeg har nå foreslått for mannen min at han tar med stebarnet mitt til de og feirer med de i og med at de så gjerne ville feire sammen med det. Det er jo 2 år siden sist de feiret med vår familie, så skjønner at de ønsker å feire med eneste sønn og eldste barnebarnet. Han vil ikke dette. Jeg vil da bli sett på som den stygge, slemme kona som bare lager bråk, men bør ikke vår foreldregenerasjon snart innse at vi vil lage vår egen jul? At vi vil invitere mer enn en side av familien? Noen som har forslag slik at alle blir fornøyde og ingen blir alene? Kort skrevet, men kan utfylle om det trengs..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Hvorfor vil de ikke feire med alle barnebarna sine? Synest jeg høres helt sprøtt ut, en ting er å tenke det, en annen ting er å si det høyt. Mener de virkelig at søskenflokken og du og din mann skal splittes bare fordi gamle sære folk ønsker å ha ting på sitt vis. Hadde stått på kravet om at de er velkommen til dere, og at dere er en familie og dere feirer sammen, du og din mann og deres barn. Om ikke kan jo kanskje stebarnet reise til dem alene, om det også er viktig for stebarnet? Hvem hvil stebarnet helst feire sammen med? Farmor og farfar, eller sine halvsøsken?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Hvorfor skal dere forstå at svigers vil feire jul hjemme når de ikke forstår at dere vil feire jul hjemme??
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Mnnen min feirer kun annenhver jul med stebarnet mitt, så selvfølgelig skal de to være sammen på julaften. Stebarnet mitt får ikke bestemme hvor det skal være.. Svigers er ikke spesielt interessert i våre to (lang historie, lært å leve med det) Hovedproblemet er at min far og bror ikke er invitert til de og må sitte alene om de ikke feirer med oss... HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Syns vel du har prøvd å gjort ditt. Hvis dem sen nekter å feire julen ilag med dokk alle sammen så har jo dem gjort sitt valg. I sånne "dine,mine, vårres barn" situasjoner så er det helt umulig å få alle fornøyde. For det er alltid noen som skal tull det til. Syns dem egentlig bare kunna gått sammen all sammen som du foreslo. En jul heim til deg. Vill dem virkeligen treffe barnebarnet og sønnen sin.. er jo bare snakk om en dag som jeg forsto det. Dem må nå skjønne at det blir vanskligere for dokkers skyld å splitte dere opp for å tilfredstille behoven til dem.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Nå var jeg så dum og ubetenksom et lite sekund og jeg fortalte da Svigermor om at jeg skulle høre om de to kom. Hun ble d glad og sa "ja, kan vi ikke gjøre det sånn?" Jeg feirer ikke uten mine to og mannnen vil heller ikke det... Er så fortvilet nå at hodert spinner rundt her.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Hvordan i hulest helvete kan mannen din ha lært seg å leve med at foreldrene sine, farmor og farfar til alle barna sine, ikke er intressert i to av dem? Ikke bare har han lært seg å leve med det, han dilter etter dem å vurderer å splitte familien sin på julekvelden slik at de kan få fortsette med den vanvittige forskjellsbehandlingen? Hva feiler det den mannen? Sånn forskjellsbehandling er svært skadelig for barna, og det er faktisk minst skadelig for de barna som blir holdt utenfor. Nok om det, jeg hadde ikke tillatt det på noen av mine barn sine vegne, om mine foreldre hadde en favoritt!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Mannen min vurderer ikke å reise på julaften.. Han har gitt klar beskjed om at han blir hjemme med oss. Mitt forslag var for at alle skulle bli delvis fornøyde... Mannen min gjør ikke forskjell på barna. At svigers gjør det er ikke noe jeg kan gjøre noe med og årsaken til forskjellen er også en av greiene, men det har for så vidt ikke noe med denne saken å gjøre... Mannen min har skreket en god del til de, uten at det blir endringer, men de er jo til syvende og sist foreldrene hans og vi setter krangler til side i julen.. Jeg mener selv at jeg har gjort det jeg kan for å "redde julen", men det gnager og gnager dette.. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Unnskyld at jeg spør, men er det noe spesielt ved din far og bror som disse reagerer på? Hva er forresten svigerfarmor og svigerfarfar? Og er det kun ditt ansvar at din far og bror har noen å feire med på julaften? Uansett er de da heldigere enn dem som er mutters alene.
2trollunger Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 Uff, jeg skjoenner at du syns den situasjonen der er kjip.. Hva om du og mannen bestemmer dere for aa si:" Vi har bestemt oss for aa feire julen hjemme i aar, og dere er alle hjertelige velkommen til aa feire sammen oss!" Og ikke la dere rikke! Og ikke ha daarlig samvittighet! Kanskje blir det dere + din far og bror, men da vet du ihvertfall at det var svigers' valg aa ikke komme! Tenk at svigermor likte ideen om aa splitte en barnefamilie paa julaften!! Hvis du syns det er vanskelig aa si imot henne, saa faar mannen din gjoere det alene. Lykke til! Hold oss oppdatert! Klem
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Det er ikke noe spesielt ved min familie, men svigermor vil kun ha sin familie og feire med. Svigerfarmor og svigerfarfar en min manns farmor og farfar. Min bror og jeg har ikke samme far. Hans far vet ingen hvor er, min far har ingen andre enn meg og vår mor døde i sommer. Det blir en spesielt tung julaften i år for både broren min og meg.. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er enig med 2trollunger.. Du har virkelig stått på for å gjøre alle fornøyde, men noen folk er det ikke mulig å kompensere med, og det er ikke din feil! Inviter alle hjem til dere, og så får de som vil komme, og de som vil sitte hjemme og surmule gjøre det! Det høres kanskje hardt ut, men at din svigerfamilie er sær skal ikke gå ut over deres julefeiring og glede. En skulle tro det var en gled eå bli invitert på julefeiring, men det virker ikke alltid sånn. Feir jul hjemme med god samvittighet, kos deg med familien din, broren din og faren din, og så får svigers gjøre som de vil, er min mening. Du har virkelig strukket deg langt nok for å gjøre alle til lags, nå er det på tide at du tenker på deg selv og din egen familie God jul!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes også at du har gjort ditt i denne saken. Så lenge du og mannen er enige, så holder dere på det dere har bestemt og feirer jul hjemme hos dere selv. Dere presiserer èn gang til at alle er hjertelig velkomne til dere, og vil de ikke det, så neivel.... Jeg skjønner godt at dere vil starte egne tradisjoner, og det er jo bare ufint av din svigerfamilie og forvente at din bror og far skal være alene på julekvelden, bare fordi de selv vil styre dere. Hold på ditt og så håper jeg at dere får en fin julefeiring!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 Jeg hadde latt barna komme først og sett til at barna får feire jul sammen. Så får de voksne (les: svigers) føye seg etter barna eller sitte hjemme og surmule. Ikke mitt problem.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes du har gjort ditt for at alle skal bli fornøyde. Men hold dere til at dere feirer hjemme hos dere.. Om ikke familien hans vil komme, så kan vell broren din og pappaen din komme hos dere uansett?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har ikke hørt på maken hvor vrange dine svigerforeldre er! Er det mulig! Enig med de andre her. Si at de er velkommen til dere om de ønsker det, men dere kommer IKKE til de pga ungene som sover dårlig og pga din far og bror blir alene siden de ikke er velkommen hos dine svigerforeldre. Stå på ditt, HI. De burde være glade for at de er blirr invitert til dere, makan til utakknemlig. Tenk på de som er heelt alene..vi skal være glade for at vi har familie Selv for oss er det 1 gang i år at vi skal ha julaften hjemme hos oss. Dette pga vår 5 mnd gamle baby, MYE å drasse med til en liten knott. Så da spurte vi svigers om heller de ville komme til oss å feire jul siden de kun har seg selv å ta med. Fikk il svar "Åå, så koselig, selvfølgelig kommer vi til dere. Hadde ikke tenkt på at det blir litt styr for dere. Jeg tar med ribba om du ønsker" Hærlige svigerforeldre jeg har Lykke til HI og god jul
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #17 Skrevet 3. desember 2011 Dere har gjort deres for at alle skal være inkluderte og ikke sitte alene, om de velger å si nei så er det deres sak. Du skal ikke styre rundt for å gjøre de til lags. Jeg blir litt satt ut at du i hele tatt foreslo at din mann og stesønn skulle feire med hans familie jeg. Og glad han faktisk sier nei. Skal deres to barn ikke få feire med sin pappa og ikke han med de. Du ikke feire med din mann, han ikke med sin kone, bare fordi det ikke passer svigerforeldrene dine å komme til dere og på toppen ikke heller vil invitere resten av de som dere har valgt som gjester. Disse menneskene høres veldig usympatiske ut, de blir invitert bort men takker nei og forventer så at dere skal droppe resten av deres gjester og komme til de. Når dere ikke vil det så syntes de det er på sin plass at sønnen og største barnebarnet feirer med de, det er ikke så nøye med de andre barnebarna og deg. Og de syntes det er helt greit og noe å forvente at deres sønn da ikke feirer jul med sin kone og sine andre to barn? Hvorfor prøver du i hele tatt å gjøre slike mennesker til lag. Du må lære deg å sette din kjernefamilie fremst av alt, altså deg , mannen din , deres felles barn og din mann sitt barn. Det er den du først og fremst skal holde samlet og ta deg av alle andre kommer etterpå. Jeg ville sagt til de det er synd dere ikke vil komme men om dere ombestemmer dere så er det bare å gi beskjed, dere er velkommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå