Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 han fikk en kjønnsykdom som han valgte å ikke fortelle deg om (som du også viste at du ikke hadde smittet han med)?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Mistenkt??? Hvordan i alle dager kunne jeg tro at han IKKE hadde vært utro???
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 kommer an å. Ikke om det var herpes, for det kan ligge i kroppen i mange år- men andre kjønnsykdommer "får" man ikke bare sånn helt plutselig.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Mistenkt? Ikke bare mistanke, man vet jo at han har vært det da...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Jeg ville iallefall ikke tatt det for god fisk at han var smittet for lenge siden og først nå har utviklet symptomer, som mange menn prøver å unnskylde seg med. Hvilken sykdom har han fått?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Hi. Han har fått kjønnsvorter, noe jeg har fortstått blir overført ved samleie. Jeg har allerede vært på GU for å sjekke at jeg ikke har noe som kalles "skjulte kjønnsvorter", noe jeg ikke har.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Med mindre dere har vært sammen i kort tid, har han nok vært ute med snoppen:-(
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Kjønnsvorter (HPV-viruset) kan også ligge latent i kroppen i årevis, altså. De fleste voksne mennesker har viruset i seg. Jeg fikk utbrudd av både kjønnsvorter og herpes i graviditeten, og jeg har aldri vært utro, og ikke hatt sex med noen andre enn samboeren min på 9 år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Hi. Jeg håper virkelig det er tilfellet her også. Vi har vært sammen nå i ca 2,5 år, så nei, ikke blitt sammen nylig heller.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Jeg fikk først utbrudd med kjønnsvorter 1,5 år etter jeg ble sammen med mannen. Så smitta jeg han, men vi er så oppegående at ingen av oss mistenkte hverandre. Kjønnsvorter kan ligge latent i lang tid, samt at man faktisk kan ha utbrudd som ikke merkes. Hos legen mente hun utfra sykdomshistorien min at jeg hadde vært smittet og hatt utbrudd i opp mot ti år uten å merke noe.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Litt om kjønnsvorter, hentet fra http://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/kjonnsvorter: "Kjønnsvorter er en kjønnssykdom som skyldes kondylomvirus, "humant papillom virus "(HPV). Det er ca 45 ulike typer av viruset som kan smitte ved seksuell kontakt, men ikke alle gir synlige vorter..... Viruset smitter lettere ved sår og skader, og man får lettere utbrudd ved svangerskap og ved nedsatt immunforsvar,,,,, Opptil 1/3 av yngre mennesker har viruset i underlivet, de fleste uten å merke noe av det.... De aller fleste har viruset uten å merke noe... Tiden det tar fra man blir smittet og til vortene blir synlige varierer fra 1-8 måneder, gjennomsnittlig 3 måneder. Ofte forsvinner de av seg selv i løpet av måneder til ett år. Man smittes bare en gang av samme type kondylomvirus, men vortene kan komme tilbake på samme sted eller på et annet sted fordi viruset lever videre i hud/slimhinne.... Noen av virustypene kan gi opphav til celleforandringer i livmorhalsen, noe som i sjeldne tilfeller kan utvikle seg til kreft over tid. Det er derfor viktig at alle kvinner fra ca 25-års alder tar regelmessige celleprøver fra livmorhalsen."
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Men det betyr jo ikke at ikke mannen din kan ha vært på vift da, og smittet deg under de 9 årene. Synes det høres ganske utrulig ut å plutselig etter 9 år få utbrudd av en kjønnssykdom.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Men det er lite trolig at mannen har hatt et førstegangsutbrudd uten å vite det. Og at TS ikke er blitt smittet i løpet av 2.5 år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Hva med å snakke med gan om det. Cær sint å si hvordan i all verden kan du ha fått det, det kommer fra han og hvordan har han fått det. Om du "tar han på sengen" får du kanskje det svare du vil ha....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Kjønnsvorter ligger latent i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Kan være han har hatt utbrudd før uten at han har oppdaget det? Jeg fikk påvist klamydia ved første svangerskap, vi hadde da vært sammen i 5 år. Mannen min var ikke smittet. Og jeg har ikke vært utro. (Jeg testet med dessuten for alt da vi ble sammen, og hadde ikke noe)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Jeg formulerte meg feil- jeg har hatt førstegangsutbrudd av vorter og herpes tidligere, men fikk ikke utbrudd igjen før jeg var gravid. Eksen min smittet meg med herpes- kjønnsvortene kan jeg fint ha fått før ham også. Forøvrig kunne også mannen ha hatt både herpes og vorter FØR vi ble sammen, uten at jeg merket at jeg ble smittet før etter 9 år, siden begge deler kan ligge så lenge i kroppen. De fleste av oss har faktisk begge deler.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 22.48 Ja jeg må desverre si at jeg er enig i det du skriver. Synes også det er pussig å gå 9 år uten symptomer, for så å få førstegangsutbrudd. Men for all del. Merkelige ting skjer hver dag;-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 Han kan godt ha hatt usynlige utbrudd, jo. Det finnes mange varianter av viruset.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #20 Skrevet 2. desember 2011 Jeg gjentar at jeg skrev feil- jeg hadde førstegangsutbrudd på begge deler FØR jeg ble sammen med mannen min, men fikk ingen nye utbrudd før i svangerskapet igjen, mange år etterpå. Forøvrig er min kusine gynekolog, og dermed rimelig bevandret i slike spørsmål, og både kjønnsvorter og herpes arter seg på en slik måte at det kan gå årevis før utbrudd- og mellom dem. Man trenger ikke engang få utbrudd selv for å kunne smitte noen, så du kan ha herpes uten at du vet det- men samtidig smitte partneren din.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #21 Skrevet 2. desember 2011 Men Ts, har mannen din hatt mulighet til å være utro da? Jobbreiser, julebord, guttetur etc Har han kun vært hjemme og på jobb, er det jo større sjanse for at dette er andregangsutbrudd, og at han er ærlig. Men hvis det er noen mulighet for at han har kunnet være utro, ville jeg sjekket nøyere. Synes det er litt rart hvis du ikke er blitt smittet disse årene hvis han har hatt viruset hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #22 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har hørt at kjønnsvorter er veeldig smittsomt, men jeg hadde sex med en for 8-9 år siden som hadde det, og jeg har aldri hatt en kjønnsvorte selv... Så enten så ble jeg ikke smittet, ellers så har jeg ikke hatt noen utbrudd... Til nå ihvertfall )
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #23 Skrevet 2. desember 2011 Hi. Siden vi har et barn sammen hender der gjerne at vi bytter på å dra ut på byen, men det er igrunn kun de mulighetene jeg kan si han da ville hatt for å vært utro, ettersom han oftest da sover borte hos venner siden jeg ikke ønsker han hjem beruset. Men samtidig får jeg ikke meg selv til å virkelig tro at han har vært utro. Kanskje jeg er naiv, men jeg tror virkelig ikke han ville hatt hjerte til noe slikt, å dersom tror jeg virkelig ikke han ville hatt hjerte til å ikke fortelle om det.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #24 Skrevet 2. desember 2011 Det er jo du som kjenner mannen din best, men det er kanskje litt naivt det du skriver. Ingen av oss kjenner partnerne våre 100%, og de kan gjøre ting som man aldri ville ha tenkt de ville gjort. Jeg synes du skal ta en lang og god samtale med mannen din og fortelle at du ønsker sannheten uansett hva den er.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #25 Skrevet 2. desember 2011 Jenter, HPV er en forbigående smitte!!!! Man har ikke HPV resten av livet selv om man er smittet. De fleste kvitter seg med viruset i løpet av et år. Det kan ligge latent hos noen og blusse frem når immunforsvaret synker som ved sykdom eller graviditet. Men at det ligger latent i så mange år kan skje men er sjeldent. Herpes og HPV er IKKE noe de fleste har. 30% har herpes og dette har man resten av livet. 70% av seksuelt aktive kvinner vil bli smittet av HPV i løpet av livet men dette er forbigående!! Det er kun hos de hvor kroppen ikke greier å ordne opp at det kan skape problemer slik som celleforandringer etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå