Gå til innhold

Er det så fyfy å gi barnet brus i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på de små mellom 2-5-6 år... Jenta mi er 3 år og får et glass brus på fredag/lørdagkveld sammens med litt sncks og/eller godteri som hun storkoser seg med..

Jeg er hversken ''slepphendt'' eller hysterisk altså, eller, reagerer kanskje litt på de som gir barna sine saft hver dag til måltider, på flaske osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At andre måtte mene at det er fyfy at jeg gir eldstemann på litt over 4 år brus på lørdagen, bryr meg ingenting.

Jeg syntes ikke det.

Skrevet

Synes det holder med lørdagsgodt.

Skrevet

Det som er fy fy er å ikke la barnet kose seg innimellom.

Må skille mellom hver dag og helger.

Mine barn hadde fått brus i helgene, og da mer enn ett glass, om de hadde likt de.

Skrevet

Er igrunn rimelig streng i forhold til mange andre har jeg funnet ut. Men gir min gutt på 5 brus en lørdag i ny og ne. Men verken saft eller brus til hverdags.

Skrevet

Syns ikke sukkerdrikker og barn hører sammen.

Skrevet

Nei det er ikke fyfy..Sukker er ikke giftig..Unger bruker mye energi og et glass brus skader ikke...Er drittlei sukker hysteriet! Vi fikk vel et glass brus av og til selv når vi var små? Jenta vår på 3 år får litt brus i helgene. Hun bæmler jo ikke akkurat nedpå og ender opp med å drikke kanskje et halvt glass...Men jeg gir henne et helt likevel...

Skrevet

Farris og lørdagsgodt her. Kjøper ikke brus i de hele tatt, liker ikke å drikke sukker. Våre barn har omtrent ikke smakt brus så de elsker farris.

Skrevet

Stor forskjell på og gi et barn på 1år brus/saft i flasken, enn og gi sin 3-5 åring et glass brus på en lørdag.

Om man ikke introduserer barna for litt sukker i helgene og lar de kose seg kan de for bli over nysgjerrige på dette senere i livet fordi de ikke fikk, kjenner en som aldri fikk godteri brus kaker og hun er nå overvektig og avhengig i voksen alder.

Nå jeg var liten fikk vi 20,- hver til og kjøpe lørdagsgodt og vi gledet oss over det og da var det ekstra kos i helgene. dette vil jeg gjøre med mine barn også

Men nå er jeg mer for kos med frukt da, melon, ananas, druer

Barna elsker det, smaker mer og sunnere

Skrevet

Hadde jeg drukket brus selv er det mulig jeg ikke ville syntes at det var ille, men jeg drikker ikke brus (ikke min mann heller) så da føles det unaturlig at lillemann (3 år) skal gjøre det. Vi har heller ikke godteri, men sjokolade eller kake har vi iblandt :-)

Synes ikke en toåring har noe behov for brus...?

Skrevet

Ingen som kan si hva som er fyfy for ditt barn.

Det er du som er mor/far og da bestemmer du over ditt barn.

Hva andre gjør med sine barn får være opp til de.

Skrevet

Så du mener at voksne folk har BEHOV for brus?

Skrevet

Gjør som du vil, hi. Det gjør vi, og ingen andre har noe med om jeg gir min 18 mnd gamle gutt smaksprøve på brus eller en god sjokkobit i helga. Han elsker sjokolade, hvorfor skal jeg ikke unne han det en gang i blant??

Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt å bedømme det.

Her har vi brus i helgene til middag og litt på kvelden. Jeg drikker brus hver dag, men da når barna ikke er hjemme eller når de har lagt seg.

Jeg spiser ikke godteri så det blir bare som lørdagsgodt, men det hender de får frukt eller litt chips en sjelden gang om de sitter fint og ser en film. Jeg skiller ikke der så masse på lørdag eller tirsdag, for det er så sjelden.

Og bare for å si det, når vi er på ferie i syden drikker barna masse brus hver dag. Slik gjør vi det. Antageligvis mange som dømmer meg nå, og sikkert noen som tenker at de gjør også det, men tør ikke å si det.

For det er laaaangt i fra bare våre barn som gjør det. Jeg så ingen barn som drakk vann i restaurantene rundt forbi. Så om jeg så forbi en som gjorde nettopp det får størsteparten i alle fall brus, om det så er onsdag!!

Skrevet

Ungene her er 3, 5 og 11 år, og ja, de får brus.

Skrevet

William får en boks med brus hver lørdag og han drikker ca halve også sparer han resten til søndag. Kroppen trenger sukker også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...