Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg også, altså:) MEN er så redd for hvordan ting skal bli..

Vi var i barnedåp i helgen og kommende storebror ble veldig sjalu når vi voksne koste med dåpsbarnet. Hvordan skal det bli med en lillebror oppi alt dette? Og hvordan skal det bli med søvn? Storebror sov ikke om natten før han var 1 år, men han sover godt nå. Vi har soverom vegg i vegg med kommende storebror og er redd for at lillebror vekker han om natta.. Og hva om lillebror ikke er frisk og vi ikke får tid til storebror? Og hvordan skal vi forberede storebror på at lillebror kommer snart ? Er det i det hele mulig? Han er født januar 2010 og snakker svært lite enda - men jeg tror han forstår mye. Jeg peker på den store magen min og sier at der har mamma en baby... men tror ikke han skjønner det?

Hvordan gikk dette for dere som har ca 2 år mellom barna? Er litt stressa i kveld, men håper innlegget er forstålig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to "kull" med barn med ca 2 års mellomrom, og det har gått veldig smertefritt begge gangene. Etter min mening er 2 år den perfekte aldersforskjellen mellom søsken :-) Det aller meste går seg fort til. Om du har en engasjert mann, ville jeg alt nå begynt å venne gutten til at pappaen tar ham mest, og at ham må sitte i armkroken på deg, og ikke oppå fanget. På den måten blir ikke overgangen så stor når du blir opptatt av liten baby og gjerne har fanget fult med en nyfødt som ammes. Vår eldste sov veldig lett også, men han sov seg alltid igjennom lillebroren sin skriking, det ble aldri et problem slik som jeg fryktet, og det ble aldri noe problem når nr 3 og 4 kom heller.

Du skal se alt løser seg og går seg til :-)

Skrevet

Tusen takk, Alva !:) Kan jeg spørre hvilken periode som var mest slitsom for deg? Er det når den minste begynner å bevege seg omkring eller? Hva er din erfaring ? Vil gjerne høre andres erfaringer også!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...