Gå til innhold

Dere med flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde at dere bestemte dere for å få flere?

Hvordan var overgangen fra 1 til 2 barn? Og hvor stor aldersforskjell er det mellom dem?

Jeg og mannen er babysyke, og vil prøve på nr2 snart, men syns det er så skummelt, og jeg tenker nok litt for mye. Er redd at det blir for tungt. Gutten vi har nå har hatt gode rutiner på fra dag 1, og han har justert de selv.. Er redd for at vi sklir helt ut med nr 2.. Hmmm.. Er redd for lite søvn (mindre enn nå) og at han blir sjalu.. Helt teite ting å tenke på. Burde jo heller tenke på alt det positive istede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn og det er litt under 2 år mellom dem.

Har aldri hatt noe sjalusi, søsknene har stor glede av hverandre, mer enn jeg trodde på forhånd.

Vi hadde en enkel baby med nr 1 og så ble nr 2 jammen også en enkel baby. Baby nr 2 sklei bare inn i de rutinene vi allerede hadde uten at vi tenkte så mye på det, alt var helt naturlig og knirkefritt. Nr 2 sover også godt (det har nr 1 alltid gjort), så med unntak av de første 4-5 ukene føler jeg at jeg får mer enn nok søvn.

Synes overgangen var kjempelett, mye lettere enn jeg trodde på forhånd. Kan ikke komme på noe som har vært vanskelig med overgangen til å bli tobarnsforeldre.

Skrevet

Overgangen fra 1 til 2 var ikke verre enn at vi valgte få nummer 3 også, og jammen fikk vi nummer 4 helt til slutt ;)

Mine er født i 2001, 2004, 2007 og 2009.

Er mange fordeler med en stor ungeflokk, mange flere positive enn negative ting. Har selv 4 søsken og kan ikke huske jeg noen gang syntes de var negativt.

Blir selvfølgelig sliten av og til, men ungene har mye glede av hverandre og aktiviserer hverandre mye også. Mens et enebarn fort kan kjede seg og henge i skjørtekanten til mor å mase om å bli aktivisert, leker søsken med hverandre, eller krangler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...