Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Hei. Jeg har tatt et vel informert valg om å slutte å amme. (har ammet litt første dagene for å gi junior den første råmelka. Han har lagt på seg fint så langt) Men lurer litt på et par ting. Burde jeg da slutte tvert eller f.eks. håndmelke litt i dusjen f.eks? Er veldig brystspreng nå og lurer på hvor lenge det vil henge i? Dager/uker? Er det noe jeg kan gjøre for å redusere produksjonen og spreng, annet enn å ikke amme/melke?? Noen har dessuten sagt til meg at dersom jeg slutter å amme tvert og går med brystspreng så er det stor fare for brystinfeksjon??? Stemmer det? Og hva kan jeg evt gjøre for å forhindre det? Annet enn å holde brystene varme... (Har forsøkt amming før, med masse problemer. Og som nå, mye smerter. Har veldig ømtålelige brystvorter og sprekker veldig opp. Har prøvd det meste som kan prøves, så denne gangen skal vi holde oss til flaske og mme og heller bare kose oss,.. uten blod og tårer og dårlig samvittighet..)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Har du akkurat de samme problemene nå da? Jeg hadde håndmelket litt, bare for å ta de verste toppene. Så lite som mulig. Brystbetennelse anbefales ikke..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Ja, sprakk opp allerede første døgnet. Fått veiledning og hjelp av ammeklinikken på sykehuset, men de hadde ingen flere råd eller hjelp å gi meg. Junior suger riktig (som de andre også gjorde), og atter en gang prøvd med avlastning i form av håndmelke i kopp, men fungerer ikke. Vil heller kose oss med baby i stede for å gå og grue meg til hver amming eller pumping, og smerter!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Bare masere ut litt i dusjen Overskuddet, om du vil kalle det det. Bare sånn at du ikke går med spreng. Brystbetennelse er lettere å få når en har spreng. Der finnes også medisiner for å stoppe melkeproduksjonen. Bare som et tips - vil du amme, så kjøp deg silikonskjold på apoteket. Dette brukes under ammingen, og gjør at brystvorten din slipper å "slites på":) Dette er visst ikke helt stuerent, men jeg brukte det selv Dette er ikke for at jeg mener du skal amme, men bare fordi du nevner grunnen til at du ikke vil
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Hmm..tenker at hvis HI har vært gjennom dette noen runder før, har hun sikkert prøvd skjold og :-) Jeg ammet en med skjold i 6 mnd, og en uten ( tvillinger ) jeg synes det var veldig vondt med skjold, jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Ja, det var bare et tips Vet mange som aldri har hørt om de skjoldene der NN over deg
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Har prøvd skjold, og det hjalp ingenting.. Fortsatt vondt og sprekker opp igjen.. Men takk for tips. =) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå