Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Om jeg får en jente noen gang kommer hun til å ha masse kjoler, søte strømpebukser og sløyfer i håret Dere som har jenter, går de mye i kjoler og har strikk i håret?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Mi jente ligger fortsatt i magen.....MEN jeg har kommoden full av søte kjoler;-)) og har fått meg sånn hårsløyfe som festes med borrelås:-)) gleder meg til å se henne og bruke kjolene ja:))
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Min nesten 3-åring går endel i kjoler, men det er ikke alltid like praktisk. Vi foretrekker også ullstilongser på vinteren da det er lettere å bytte sokker dersom hun blir våt, ser ikke like stilig ut til kjole kanskje. Hårspenner og hårstrikker kan hun ikke fordra, tar de av så fort hun har mulighet. Derfor har hun en fornuftig frisyre som gjør at hun ikke får hår i øynene.....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Det var ikke min drøm når jeg fikk jente, men nå er hun 3 og insisterer på kjole omtrent hver eneste dag. Hun får på seg kjole uten på andre klær og det er ok. Hun har nok også innsett at det ikke er så praktisk under dressen. Jeg er mer opptatt av at hun skal ha klær som gjør at hun får leke og utfolde seg fritt uten å være bundet av klærne hun har på seg. Jeg kommer ALDRI til å være en av de mødrene som insisterer at barnet ikke må skitne seg til i barnehage/skoelgård pga klærne. Jeg vasker heller en ekstra maskin.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Signerer innlegg kl 1731 . Mi jente er 5 - ellers er det som jeg skulle skrevet det selv
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Hvis du får gutt da hi? Hva skal han gå i? Blir det heeeeelt krise om du ikke får en unge du kan kle i kjoler?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Hun bruker ikke så mye kjoler. Upraktisk i naturbarnehage og en tynn ulldress er å foretrekke. Hjemme går hun i strømpebukse og body (hun er 2 år). Hårstrikk vil hun ikke ha så hun tar dem ut og setter dem på katten. "Pus er fin. Pus har pyntet seg", sier hun og ler høyt. Sløyfer og annet dilldall gidder jeg ikke engang å prøve på. Syns det verken er pent eller praktisk på små barn.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Mest grusomme jeg ser er små barn dollet opp som dukker. Her går jenta i body og joggebukse. Noe annet blir bare dumt på en aktiv krabat.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Du kan få det jeg har fått... ei jente som IKKE liker kjoler hahahaha....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Guttene mine går i bukser og gensere, men de går også i litt penere tøy om de skal pynte seg .Dress og skjorte . Og guttene mine får lov til å bli skittene selv om de har på fintøy, det samme om jeg hadde hatt en jente i kjole. Jeg bare skjønner ikke hva som er så galt med at jenter går med kjoler, de fleste små jenter elsker kjoler, gjorde det selv når jeg var liten. Til og med i dag liker jeg best å gå i kjoler og skjørt. HI
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Vesla på 2 år går sjeldent i kjoler. Mest når hun blir pyntet til besøk, og så har hun en 3-4 hverdagskjoler/lange tunikaer. Hun går mest i baggy (men søte og veldig myke!) jeans og en genser til. Eller bare i trøye og longs som akkurat nå. Hun er en veldig aktiv jente, og kjoler kan hemme leken litt, så vil helst unngå dem. Strikk i håret har hun hver dag fordi hun har lang lugg som må bort fra ansiktet, men sløyfer tror jeg nesten aldri hun har hatt i håret sitt. Blir for det meste at jeg enten lager en halv pariserflette med luggen og litt bakover, eller bare har i strikk. Av og til godtar hun musefletter og hestehale, men ikke alltid. Hun har ganske langt hår da, til nedenfor skulderbladene.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Min jente på 3 år er blitt trassig og selvstendig, hun elsker kjoler da, men ikke hårspenner! Enkelte dager bruker hun kjole i bhg, men aller helst tights, gensere og praktiske klær. Hun er et menneske, ikke en liten dukke jeg kan pynte opp
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Har to jenter jeg, 3 og 4 år gamle. De går i kjole/tunika sikkert 5 av 7 dager Det er helt greit å bruke en kort kjole eller tunika i barnehagen, de har strømpebukse i ull og drar en strikkebukse på utsiden av den når de skal ha på dressen om vinteren.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Kan legge til at jeg skjønner deg da HI, spesielt siden du har flere gutter fra før. Jeg ønsket meg ikke jente for å dolle henne oppe (har aldri likt kjoler selv og var "guttejente" som liten som aldri lekte med dukker ol), men når det kom en jente etter tre gutter, så skal jeg ærlig innrømme at jeg hadde en liten "dolle-periode" da hun var liten baby. Tok litt av med rosa, lilla og kjoler, hehe... Det gikk fort over da siden jeg innså at kjoler er ganske upraktisk på babyer (og smårollinger). Men visst kommer ånden over meg enda. Synes det er veldig gøy å kikke etter søte plagg til henne i butikkene osv, men kjøper sjeldent noe bare fordi det er søtt, må være praktisk også.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Min datter på tre år bruker nesten aldri kjoler, kun på julaften og slik. Og jeg hadde aldri tatt på hun en sløyfe i håret før hun kunne ha valgt det selv. Bodde i usa en stund og der var noen av sløyfene de hadde på de søte bayen søren meg større enn selve babyen! Kjoler er sykt upraktisk, og jeg syntes det er veldig veldig trist at det skal være fokus på at jenter skal være søte. presset begynner å 2 års alderen. I barnehagen får jentene med kjoler masse komplimenter fra de som jobber der, men jenter som kommer i kule klær som ikke er kjoler får ikke et ord. Så da begynte min jente å mase om kjoler, det skjønner jeg jo. Jeg snakket med barnehagen, de hadde aldri tenkt over det før og skjerpet seg. Så når de skjerpet seg sluttet datteren min å mase om kjoler.. Nå vil hun kun ha på ulltøy, hehe;-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 Nei, hun hadde en del kjoler fra hun var rundt 1 til hun var ca 3 så ville hun heller gå i buksene, og det er greit.. håret har hun ikke klart å ha noe i uten å røske det ut ganske kjapt... altså har hun ikke hatt det. nå er hun 10 og elsker sjal.. utover det olabukser er tingen...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 3-åringen min vil helst bare gå i kjoler, og da gjerne mest mulig rosa og glitter og glam. Ikke helt min stil, og hun er en aktiv jente som blr skitten etter ca 5 min. Liker å kle jenterne mine opp innimellom ved spesielle anledninger,men prinsesekjole og rosa hello kitty dill, det synes jeg er fælt. Men 3-åringer har gjerne ikke helt samme smak som 37-åringer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå