Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 aldri vært plaget av hodepine før men nå etter jeg ble gravid har jeg hatt det flere ganger og skikkelig vondt i hele dag.. er det en sammenheng med det og svangerskapet eller tilfeldig? og i tilfelle det første, hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Hvor langt er du på vei? -I siste trimester så bør man være litt obs på symptomer som trykk i hode/hodepine, dobbeltsyn og hevelser(ødemer) i kroppen/annsikt...mtp svangerskapsforgiftning, i verste fall. Men ellers så er det flere som får hodepine og migrene under svangerskap, helt ifra første trimester pga hormoner. En annen ting er at synet kan bli litt dårligere, dette bedres etter amming er over, selv merker jeg det sistnevnte... Eller det kan være helt uavhengig av graviditet da... muskelspenninger etc..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 13 + 2 uker..... ble litt bekymret nå .... hi
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 hvorfor så bekymret? *første inlegg*
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Tror det er ganske vanlig å få endel hodepine i graviditeten oga hormoner. Så lenge du ikke har noen andre plager så er det nok ikke noe å bekymre seg for. Men kan jo nevne det for JM når du er der....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/svangerskapet.htm her har du litt info om plager, inkludert hodepine. Det er ikke uvanlig når man er gravid å få vanlig hodepine, men jeg måtte nevne sv.forgiftning -hvis ikke hadde jeg blitt lynsjet av andre BIM damer for ikke å ha nevnt det...hehe. 16:25/36
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Har heller ikke hodepine til vanlig, men i begge mine svangerskap har jeg hatt hodepine fra helv.... Har spurt om dette mange ganger selv, da jeg til tider hadde rett og slett migrene. Spøy av smerte, måtte ligge på mørkt, kaldt rom o.s.v Alle har hevdet at dette er hormonrelatert og jeg fikk diagnose på svangerskapsmigrene. Hadde hodepine så godt som HVER dag. Den forsvant kort tid etter begge fødslene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå