Gå til innhold

Barnebursdag som ga venner og som endret livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange er bursdag bare nok en bursdag i en lang rekke av bursdager. Vi tenker kanskje ikke så mye på det og de som ikke kommer de kommer ikke. "Deres tap", tenker vi og går videre med livet. Noen ganger er vi (jeg generaliserer og sier "vi" selv om jeg vet at dette langt ifra gjelder alle) kanskje til og med glad for at noen ikke kommer. "Vi kjenner dem jo ikke", sier vi.

Kanskje denne historien kan røre ved noen og vise at noen ganger er en bursdag mer enn bare en bursdag.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7899990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at det finnes mødre som ser litt lenger enn seg og sitt, og som i stedet for å tenke "ikke faen om jeg gir noen særbehandling" tenker "hvilken små justeringer kan jeg gjøre for å inkludere alle". Sånn jeg forstår artikkelen er det to småting som er gjort: ta en telefon til foreldrene og kjøpe inn kyllingpølser. Ikke mye pes, det....

Skrevet

det er mamman sin det! :) blir så glad når jeg leser om slike som gjør litt ekstra for andre. det er lov å bry seg, og det å inkludere andre er en av de viktigste måtene en kan vise det på! :)

Skrevet

Åh, nå måtte hormonbomba gråte litt ja. SÅNN mamma kunne jeg virkelig tenkt meg å bli, men dessverre tror jeg nok ikke det kommer til å skje... Er flinkere til å synse om ting enn å faktisk handle... Må fikses på...

Skrevet

Uff, enda et tegn på at jeg er rar.... Trodde da det var helt normalt jeg, å ta en telefon å høre om noen må ha noe "ekstra".

Da mellomste skulle ha sitt første selskap i barnehagen kjøpte jeg automatisk inn: kyllingpølser, vanlige pølser og pølser u. allergener, vanlige lomper og pølsebrød og melke- og glutenfrie lomper og pølsebrød.

Planla egge-, melke-, gluten- og nøttefri kake, "vanlig" kake, godteposer uten sjokolade osv.

Da jeg tok ringerunden viste det seg at jeg kunne fryse/spare mesteparten, men det er da bare noen få måneder til eldstemann skal ha første "skole-bursdag", og da får vi ihvertfall bruk for kyllingpølsene ;)

Skrevet

Det dreide seg vel i hovedsak ikke om en telefon om noen trenger noe ekstra. Mamma'n her tok seg bryderiet å ta en telefon fordi foreldrene til jenta ikke ikke svarte på invitasjonen.

Flott gjort, synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...