Gå til innhold

et tips

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare anbefale dere med små barn og dere som ikke har født ennå til å venne barna til lyder når de sover. Ikke venn de til at det må være stilt når de skal sove. Det sparer dere for så mye når dere får nr 2 og de etterpå...

Var på overnattings besøk hos ei venninne med 1 åring, hvor mine barn nesten ikke kunne prate/ leke etter at 1 åringen var lagt, for da våknet barnet. Dette blir litt slitsomt når 1 åringen sover flere lurer på dagtid, holder hele huset våken på natterstid, og legger seg 2 timer før mine barn legger seg på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter dette. Med førstemann hadde vi vugge i stua som han sov i på dagtid. Han sov godt selv om TVen stod på, vi pratet eller jeg var på kjøkkenet vegg i vegg og laget mat. Lillebror gjorde det samme, men med storebror som lekte i samme rom kunne det bli litt for mye bråk likevel, så han måtte etterhvert sove på eget rom på dagen unntatt den ene luren han hadde mens storebror var i barnepark. Så, det er greit å venne dem til at det ikke må være musestille for at de skal sove, men de skal ikke ha det ubehagelig støyende heller. Vi har det veldig greit nå hvor lillebror fint sover med åpen dør og ikke våkner hvis storebror f.eks. roper ned trappen at han må på do eller leker på rommet sitt rett over gangen.

Skrevet

Kan være lettere sagt enn gjort dette her altså;)

Vi fikk nummer 2 for et år siden, og hadde store planer om å bare la henne sove i stua på dagtid, selv om storesøster og vi andre gikk rundt og lagde lyder som normalt. Meeeen det funket ikke, rett og slett! Helt fra hun var noen få uker gammel reagerte hun på lyder, og våknet i ett sett når hun lå på stua. Fra hun var 4 mnd gammel sov hun derfor alle blundene sine ute i vogna på verandaen, og der sov hun MYE bedre enn inne, og det gjør hun fortsatt, 1 år gammel nå=)

Med storesøster funket det greit å sove inne i lyder og bråk helt til hun ble ca 4 mnd gammel, da ble hun plutselig mye mer vár for lyder, så også der ble løsningen å sove i vogna si ute på verandaen i stedet. Så selv om noen sikkert er heldige å ha barn som tåler mye lyd, er det dessverre ikke sånn at dette gjelder for alle;) Nå som hun er 3 år gammel sover hun forresten tungt som en stein på natta, og tåler alle mulige lyder og bråk uten å våkne. Så det kan gå litt i perioder også, og de fleste barn sover vel tyngre etterhvert som de blir eldre.

Skrevet

Det er lett å si, men ikke så lett i forhold til alle barn. Hadde prematur som sov svært lite generelt og som var ekstremt var på lyder. Det gikk gradvis over og nå tror jeg vi kan slippe en bombe ved siden av senga hennes uten at hun våkner. (er 3,5 år nå)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jo, klart det er uhyre praktisk, men ikke alltid like gjennomførbart :)

Mine er født i uke 29 og trengte mye ro og stillhet da vi kom hjem. Og ellers, er faktisk babyer ulike i behov og personlighet. Men å prøve å få det til, det er å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...