Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Jeg leste noen svar i et innlegg her, og mange svarte at de selv ikke er en perfekt mamma. Hvordan vet dere det?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Jeg tror flere tenker slik at en perfekt mamma er en mamma som aldri blir stresset, sint, har et perfekt hjem og alltid velstelt, veloppdragne barn osv osv, men sånn er det bare på film sier jeg da. En perfekt mamma for meg er en mamma som er god og snill mot sine barn, som gjør det hun er istand til utfra de forutsettningene hun har, men som samtidig kan bli sint og ikke er redd for å vise eller la barna skjønne at nå er det nok, men som ber om unnskyldning dersom det har vært urettmessig. En perfekt mamma er en mamma som lar det være rotete hvis barnet trenger henne. En perfekt mamma er en mamma som tillater seg alenetid, så hun kan hente seg inn igjen å få nytt overskudd og påfyll for sine behov, så hun igjen kan fylle barnas behov. Tror vi alle mer eller mindre er den perfekte mamma jeg
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Takk for svar. Enig med deg. Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 En perfekt mamma er en mamma som er i stand til å se barnas(og egne) behov og samtidig klarer å dekke dem. Behov kan være så uendelig mange ting. Fra mat og kjærlighet til grenser og konsekvenser. Idag finnes det ingenting som er perfekt så når vi kaller ting perfekt så er det etter egen definasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Så dem som skriver at de ikke er en perfekt mamma klarer kanskje ikke å gjøre alt de selv vil for barna sine? Det er litt trist. Jeg tror at det er flere som er perfekte mammaer, bare at de ikke vet/syns det selv. Man føler vel ofte at ting kunne blitt gjort på en annen måte. HI
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 En perfekt mamma er en mamma som: - Viser kjærlighet til barnet, seg selv og de rundt seg. - Gir trygghet - Gir grenser for barnet - Lærer barnet hva som er rett og galt ....listen kan i grunn være utrolig lang...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Men dette er jo min definisjon på en perfekt mamma. " så dem som skriver de ikke er en perfekt mamma klarer kanskje ikke å gjøre alt de selv vil for barna sine" Dette blir da deres definasjon på perfekt/ikke perfekt. Jeg mener når man er i stand til å se og dekke behov, både barnas og egne, så er man perfekt. Om man må hente inn hjelp eller få det til på alternative måter så er man fremdeles perfekt, fordi man ser behovet og gjør det man kan for å dekke det. Sånn sett er det ikke mange av oss som ikke er perfekte. Beklager om du misforsto meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå