Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Fikk i går påvist at jeg har gallestein.. Jeg er 23 år.. Dette var et slag i magen for å si det slik. Han som utførte undersøkelsen kunne faktisk ikke telle hvor mange steiner jeg har, men det er iallefall 5 3-5 m.m store steiner + flere som lå klumpet i lag/ evt en stooor stein.. Jeg har faktisk skrevet om dette tidligere: http://www.barnimagen.com/forum/thread/143700486 Lurer litt på hva sjansen er for at jeg får operasjon for dette. Har hatt 5-6 anfall siden jul og da ene anfallet varte i 1 uke.. Altså sterke smerter i 3 døyn og små/moderate smerter i 4 dager etterpå.. Er det noen her som har fjernet galleblæra? Hvor store smerter/mange anfall/hyppige anfall har du hatt før du fikk innvilget operasjon? Hvor mange steiner/grus hadde du? Fikk du ta vare på steinene? Kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert.. Håper noen tar seg bryet med å svare da jeg tenker mye på dette..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har tre gallesteiner og har ofte anfall. Vondt som faen. Fått henvisning til å få fjernet hele galleblæra. Står på venteliste og får fjernet den innen sommeren 2012 sto det i brevet. Er 27 år. Overvektig og har 2 barn
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Får håpe du får operasjon for da, slik at du kan bli kvitt problemene. Det er ikke morro gå rundt med slike smerter.. hi
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Jenta mi var ca 8 år da hun fikk fjernet galleblæra pga gallestein. Hun hadde tidligere hatt en del anfall, som vi i ettertid skjønner var gallesteinanfall. Ser ingen problem nå i dag med at galleblæra er fjernet. Tenker egentligikke på det. Ingen matvarer hun reagerer på:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Stakkar liten. Godt å høre at hun har blitt bra og slipper de hinsides smertene hi
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Jeg føler slik med deg!!!! Bare krev å få fjernet galleblæren. På slutten hadde jeg det hver dag. Kunne bare spise cornflakes med skummet melk...... Smertene var så store at jeg skulle heller født HVER dag. Jeg hadde det første anfallet på høsten 2001 og fikk fjernet galleblæren Aug2005. Jeg hadde 52steiner og dem fikk jeg beholde hihi Livet nå er supert. Merket kun at magen ble dårlig av fet mat den første tiden etterpå.Nå merkes ingenting.Går faktisk på Lavkarbo!! Opr gikk bra,bare øm i magen og luftsmerter i skulderen. Men jeg ville hjem fra sykehuset så jeg nektet å ta Paracet ) Fikk reise dagen etter opr.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 11.37. Det er fritt sykehusvalg,ta kontakt med et annet som utfører denne opr, så får du det kanskje gjort før!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå