Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 er dere nøyere med hygiene enn vanlige folk? Grunnen til at jeg spør er at jeg har ei venninne som er sykepleier, og i mine øyne synes jeg hun overdriver ganske mye. F.eks. hun vasker alltid hendene hver gang hun har snytet barnet sitt, hver gang hun har tatt av seg skoene eller har tatt på de. (Hun mener at det er masse basiller i de. Sant nok, men....), hver gang hun tar på mine møbler, det kan være alt fra spiserbord til stoler osv. mannen hennes må vasker seg på hendene hvis han kommer borti armen hennes når hun skifter bleier, må alltid desinfisere toalettet først når eldste mann har vært på do. Kan nevne flere, men det jeg lurer på om det her er normalt eller det bare jeg som er "skitten"? Legger til at jeg har normal hygiene, men etter at jeg har sett hvordan hun gjør det så lurer jeg på om det er jeg som er rar eller skitten. Men hva vet jeg, jobber ikke innen for det området.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 For meg høres det litt sykelig ut. Vi har godt av litt bakterier og det skader ikke. For å si det slik: Det er en grunn til at så utrolig mange nordmenn blir syke i utlandet. Vi er ikke vant til bakterier. Normal hygiene og god håndvask er nok, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Dette er overrenslig og langt unna normalt eller bra. Høres ut som hun har en tvagslidelse.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Er nok nøyere med håndvask enn gjennomsnittet (når jeg kommer hjem, etter dobesøk og før jeg håndterer mat), men jeg er ikke overdrevent renslig, nei.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Hun overdriver. MEN det er en kjensgjerning at alt for mange innen helsevesenet har blitt for slappe. Det medfører unødvendige infeksjoner og smittespredning.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Er som ei over kanskje over gjennomsnittet "flink til å vaske hendene", men overhode ikke hysterisk! Men at hun vasker hendene etter å ha hjulpet barn med å kvitte seg med snørr, det applauderer jeg! Blir uvell av mødre/fedre som piller ungene i nesa, og ikke vasker hendene etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå