Gå til innhold

Hva ville du gjort... *bare nyskjerrig*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har 10.000 ekstra etter å ha jobbet en del før jul.

Ville du:

a) Satt de inn på BSU (der det pdd ikke står mer enn 250 kr..)

B) Betalt ned studielån (som kun gjenstår 30.000, er enda bare 22 år)

c) Spandert sydentur på kjæresten og to barn i ei uke rett over jul og bare nytt livet... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt livet! ¨

Ja vettu hva - du høres fornuftig nok ut uansett :)

Sett opp fasttrekk på BSU fra nyttår, som nyttårsforsett - og reis med god samvittighet!

Skrevet

Satt dem på en egen konto for å ha en ekstra buffer til det nye året!! Blir ikke bedre på nyåret....

Skrevet

Halvparten BSU og halvparten sydentur. Det lønner seg ikke å betale ned studielpn hvertfall. Betal evt heller ned annen gjeld.

Skrevet

Ikke BSU, det er jeg for gammel til.

Ikke betalt ned studielån, det nedskrives med 16 000 i året her jeg bor uansett.

Sydentur for bare 10 000,-? Da ville jeg gått for det.

Skrevet

Må de brukes opp til noe spesifikt da?Det er jo ikke akkurat snakk om noen formue.Jeg hadde latt de stå i banken og latt de gå med i dragsuget etterhvert. Alltid greit med litt ekstra i banken, en bør ikke leve fra hånd til munn om man kan klare det.

Skrevet

Setter du inn 10 000 på BSU får du igjen 2000 på skatten,- altså direkte trekk i den skatt det blri beregnet du skal betale inn. Så om du elleres vet at du betaler inn akkurat det du MÅ i forhold til faste skattetrekk,- så vil du i juni, juli, august....november, få utbetalt 2000...pluss renter,- altså de 10 000 vil bli 12 000 i løpet av et halvår. Det kan man da ikke si nei til????

Skrevet

Her er bes brukt på hus for lenge siden, studielånene er nedbetalt. Jeg ville brukt de til sydentur til påske:)

Skrevet

får du en sydentur til 2 voksene og 2 barn til 10.000kr?

Jeg mener til et strøk det faktisk er sommer varme.

Jeg feiret jul og nyttår i Spania et par år siden og det var mye varmere en vinteren her hjemme men det var slik at man måtte ha bukse på og og en tynn jakke utpå genseren. Jeg var 3 uker og gikk i tskjorte et par timer to av dagene ellers var det ikke varmt nok.

Reise, hotell, mat og penger til annet så høres jo 10.000 kr lite ut for 4 personer.

Jeg ville nok ha betalt ned noen tusen ihvertfall på lånet, satt et par tusen på bsu og funnet noe som kunne glede kjæresten, barna og deg her hjemme.

Men om jeg visste at jeg fikk til en fin tur for 10.000kr uten å måtte bruke masse over, og jeg visste at jeg hadde god inntekt framover hadde jeg valgt turen.

Skrevet

Hvis alt er på stell økonimisk ellers ville jeg absolutt spandert på familien en sydentur :) Eller en langhelg med kjæresten og sendt ungene til bestemor og bestefar ;) Det kan være godt med litt alenetid også etter masse mas og kjas i jula...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...