Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er høygravid og føler meg ikke tipp topp. Likevel MÅ jeg gjøre husarbeid i dag. Må skifte på alle sengene, støvsuge hele huset (180 kvadrat), Vaske badene og vaske masse klær. Jeg må også gå gjennom klesskapet og legge vekk tøy som er for smått nå som jeg er gravid... Må gjøre plass til mer gravidtøy og ammetøy.. I tillegg må jeg gå gjennom det jeg har av babytøy for å få en oversikt over hva jeg må kjøpe inn... + finne frem julepynt og så smått begynne å pynte... Og, jeg må ta meg et bad, vaske håret, barbere meg osv... Dere som er flinke på planlegging og gjennomføring... Hvor ville dere begynt, og hvordan ville dere gjort det? :-) Høres kanskje tullete ut, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få gjort dette i dag, og jeg MÅ gjøre det. Har allerede utsatt det i ukesvis (det med sortering av klær ialle fall)... Please kom med tips til hvordan jeg skal gå frem.. he he
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Slik gjør jeg det: Smårydder jevnt over hele uka slik at det ikke er totalt bombet. Gjør gjerne dette på morgenen hvis jeg har tid, på kveldstid kommer virkelig trøttheten og man har lett for å sette seg ned i sofan, i hvertfall har jeg det;) Kjøkken har jeg som rutine å rydde inn i oppvaskmaskin og tørke av med en klut på benkene før jeg legger meg - dette går fort og er SÅ utrolig mye hyggeligere å stå opp til på morningen! Vasker huset ca 1 gang per uke, og da tar jeg alt utenom roterom & vaskerom. Soverommet har kansje også en tendens til å bli glemt men skifter sengetøy! Klarer man å ikke slippe det over totalt så er det LITT lettere å svinge moppen.. Sett på godmusikken og vreng opp så er du i gang. You can do it!! Klesskapet har jeg ingen fasit på, for er det noe jeg VIRKELIG ikke liker så er det sortering. Men man må bite det i seg, ta litt for litt om så så kommer mn i mål etterhvert:) Et lite dytt er hvis jeg vet at jeg vår besøk så får jeg presset på meg til å gjøre det. Da vil man jo at det skal se noenlunde ut. Good luck!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Har du tørketrommel, tar du av sengetøy og vasker det. Har du IKKE trommel, vent med og vaske (tar all plass på tørkestativ!!) men ta av sengetøy....SÅ sorterer du klesvask og setter på det mest viktige først, evt har du klær som du VET tørker fort superundertøy, fleece ol, så tar du det,- når maskina er satt på,- støvsug. Så tar du klesskap og mamma- og babytøy. Vær obs på tiden igjen på vaksemaksin så du henger opp klær på tørk med en gang og setter på ny maskin...(har du ttrommel, så ETTER sengetøy er vasket ogk astet i trommel, tar du klær som kan tromles,- før du begynner på resten....)underveis i arbeidet. Da er du i prinsippet ferdig med det "Kjedelige".....Og det mest slitsomme,- så planlegger du dusjen,- men vask badet før du går i dusjen også tar du dusjkabinett når du er ferdig med dusjen. SÅ kan du begynne kosen med og hente frem julepynt,- og legge på sengene gjør mannen din når han kommer hjem ) Klær vasker seg stort sett selv,- og samle de opp på vaskerom/bad eterhvert som de er tørket og ferdig, og få hjelp av mannen til og legge det på plass, samtidig som nye sengeklær legges på.. Start nå, og du er ferdig med alt, til og med dusj før kl 1300:o) IKKE sett deg ned underveis,- senk heller tempoet om du blir vedlig sliten:o)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Takk for svar:-) Nå har jeg tatt av sengene, stappet i vaskemaskinen.. sortert skittentøy som ligger i bunker på vaskerommet... Støvsugd og tørket støv i hele underetasjen (bortsett fra vaskerommet - tar det når tørketrommelen er ferdig, den støver så fælt).. Puhh... måtte sette meg ned litt!! he he.. Oppdaget underveis at jeg burde vasket gulvet også, + glasset i dørene her (merkelig hvordan fettmerker lever sitt eget liv og formerer seg raskere enn kaniner).. Skal i gang med overetasjen nå... og trappen da... Åh... jeg er allerede helt pumpa!... Dette er bare en sånn dag der ingenting glir lett.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå