Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Babyen er 1,5 mnd gammel. Ødelegger det for tarmfunksjonen dersom jeg masserer lett rundt endetarmsåpningen? Har hørt om mange som har gjort dette, men er redd jeg gjør tarmen "lat"
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 altså...hva tenker du med?? det første som slo meg var rett og slett antasting....gi heller babyen sviskesaft eller malt....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 og det er ikke mange som driver med...herregud asså...blir helt matt her jeg...nesten så jeg har yst til å rapportere deg. 01.57
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Å herregud! Det jo for faen ikke antasting når helsestasjonen sier man kan gjøre det!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 det er iallefall ingen normal ting å si....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Da er det nok heller du 02.00 som ikke er særlig oppdatert. Det er faktisk ganske vanlig at man får rådet å massere lett rundt endetarmsåpningen eller bruke en febermåler og føre tuppen forsiktig inn og ut for å hjelpe til for å få " trigget" tarmen til å få ut avføring.. Men det er også kjent at man skal være restriktiv og veldig forsiktig, slik at man ikke hjelper så mye at tarmen blir "lat" som du skriver.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 En 1.5 mnd baby er for liten for sviskesaft, men får h*n mme så kan litt malt hjelpe. Antasting? En må jo vaske og styre og stelle babyene nedentil uansett, HAR du egentlig barn aa 01:57? Har babyen vært lenge uten avføring? Viser h*n tegn til ubehag? Prøv å massere magen med babyolje i små sirkelbevegelser i en stor sirkel med klokken. Prøv også å sykle med beina til babyen. Å massere rundt endetarmsåpningen med litt olje på fingeren er også helt kurant og hvis ikke dette går og det begynner å gå for lang tid så ta termometeret med masse lotion på eller en q-tips med masse lotion på og stikk rett innenfor åpningen veldig forsiktig. Det kan også hjelpe å bære babyen i bæresele eller bæresjal, av den ergonomiske typen der rumpa er nederst og beina opp. Det er en fin stilling for trykking! :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Husk at hvis du kun ammer er det vanlig at babyen har sjeldent avføring og det er også vanlig at de strever litt før avføringen til slutt kommer.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 01.57 her. jeg fikk nok unger lenge før du ble født, og fått så mange jeg tror du ikke vil ha,så kutt ut.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Jeg gjorde det med min baby. Masserte lett, men det som fikk avføringen til å komme var å bruke et termometer som jeg "lirket" forsiktig i endetarmsåpningen. Når babyen hadde gått så lenge uten å være på do at jeg forsto han var plaget med det, så gjorde jeg dette. Funket helt fint. Og du over her:Dette var etter råd fra helsestasjonen, det er ingen perversitet jeg har å massere babyer i rumpa.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Og likevel så vet du ikke dette 01.57= 21.21 ? Og hvor gammel trur du jeg er ( jeg er =07.47) ? Synes du er i overkant hovmodig.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Ja, det går fint ant! å det er ikke antasting, herregud assa! vi bruker å blande malt i MME, å malt fungerer kjempebra
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Vi gjorde dette ukentlig i nesten tre mnd. Hun klarte nesten ikke bæsje uten at vi gjorde det. Snakket med helsestasjonen flere ganger om det, og de mente jeg måtte gjøre det. Hun fikk time til undersøkelse av magen siden hun hadde så problemer med avføringen, men da vi byttet melk (hun fikk kun erstatning, aldri pupp) ble det bedre. Så nei, det er ikke farlig, bruk tempen med litt salve på, det er bare godt å få det ut. Må du gjøre dette gjentatte ganger, bør du kontante helsestasjonen.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå