Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Får ikke sovet... Nå er det virkelig krise økonomisk! Klarer ikke betjene gjelda mer, det har tippet over. Fikk i dag brev fra politiet ol tvangstrekk i lønn. Så utrolig flaut ovenfor arb.giver! HVA gjør jeg??? Snart er det jul, har virkelig ikke råd til noen som helst julegaver. Hva skal jeg si, barna må da få gave...? Hvordan i svarteste skal jeg få det til, når vi ikke en gang får det til å gå rundt en vanlig måned. Sitter dypt i det nå... Har alt for mange små-lån, et par inkassosaker, og div utenom huslånet som tar knekken på oss og ikke får vi refinansiert før denne ene saken er betalt, men hvordan skal vi få det til?? Og hvis jeg skulle skrapt sammen disse pengene, går det an å stoppe prosessen med lønnstrekk? Kan uansett ikke få mer lån før dette er betalt (med kausjonist eller ei) Vet ikke helt hva jeg vil, men utrolig godt å lufte litt tanker. Ingen vet om dette.. Er en utrolig vond byrde å gå å tenke på...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har vært der selv, våknet midt på natta og kaldsvettet på grunn av null kontroll, masse uåpnede brev, ubetalte regninger, og så til slutt oppsagte lån, namsmann, tvangstrekk i lønn osv.. Her var det depresjon som gjorde det, jeg ble likegyldig til økonomien, maxet kredittkortene, betalte ikke regninger, lån og andre krav.. Så, en julidag tok jeg mot til meg, begynte å åpne brev, sendte mailer til kreditorene med forslag til nedbetaling, og fikk svar raskt, positive svar. Og nå, snart halvannet år etter har jeg kun ett krav igjen, som jeg er ferdig med til sommeren. Da blir betalingsanmerkningen min slettet. Jeg har nå stålkontroll på økonomien, både min og samboers, handler fornuftig og er kanskje litt vel stram enkelte ganger, selv om samboer egentlig har råd til det meste.. Det verste med det hele var egentlig at jeg løy for ham, sa jeg hadde penger, når jeg egentlig måtte bruke kredittkort for å få råd, gjemte unna alle brevene, så han ikke skulle se hvor mange hvite konvolutter som kom. Nå er jeg ærlig, jeg later ikke som jeg har mer penger enn hva jeg har, og mye av det økonomiske ligger nå på ham til jeg har betalt ned gjelden min. Uten ham hadde jeg vært personlig konkurs! Lykke til, HI! Vit at dette er et problem det er mulig å løse, bare man tenker litt kreativt! Om dere ikke får lån med kausjonist, be noen ta opp et lån for dere, som dere selvfølgelig må betale ned, og som kan innbakes i refinansieringen når dere får mulighet for det. Ta kontroll NÅ, ikke la det gå en eneste dag til! Stor klem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå