Gå til innhold

Neei :( (ang pumping av mm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumpet akkurat begge puppene og fikk ikke ut mer enn 40 ml.

Kom ikke noe utdrivingsrefleks enda jeg holdt på en stund. Kom nesten ikke når jeg ammet siste gang før han ble lagt heller. Gikk over så fort. Kjente det såvidt.. Og nå som jeg pumpet kom det som sagt ingen rekleks..

Har fullammet frem til gutten var 3 mnd, nå er han 4 mnd og får litt mme i løpet av dagen i tillegg til pupp. Har fullammet kveld og natt, så er kun snakk om 1-2 flasker om dagen, av og til kanskje 3.

Mister jeg melken?? ://

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdrivingsrefleksen kan "forsvinne" selv om melka ikke gjør det. Dvs at den er der, men kroppen har tilpasset seg slik at den ikke merkes lenger.

Skrevet

Den der følelsen av utdrivingsrefleksen forsvinner etterhvert. Melken er der likevel, og også refleksen.

Slutt å gi tillegg, og ikke pump deg utenom når du må pga praktiske årsaker. Ha troen på at melken er der, utfra veksten og trivselen til barnet :)

Skrevet

Tillegg får han fordi jeg har måtte amme han 1 gang i timen dag og natt siden han ble født. Fikk beskjed av hs om at det var slik pga små bryster og derfor mindre melkelager. De ba meg om å holde ut lengst mulig med bare amming og det gjor jeg. Er alene med han og storebror på 3 år fordi mannen jobber vekke og kun er hjemme en og annen helg.

I samråd med helsestasjonen har vi funnet ut at et par flasker for dagen er best for alle slik at ikke lillebror tar all min tid. Får ikke gjort annet enn å sitte å amme hele dagen. Tar på humøret og tålmodigheten, og ikkje minst søvnen.

Etter han fikk de flaskene har han holdt seg bedre også på natten selv om jeg kun ammer da.

Så kan ikke slutte med de, redd jeg da blir sittende i sofaen og amme hele døgnet.

Godt å høre at melken er der selvom releksen ikke kommer.

Og pumping er ikke noe jeg bruker å gjøre, ville bare sjekke hvor mye som kom siden relfleksen har forsvunnet mer og mer.

Vet dere hvor lenge det lar seg gjøre og delamme slik som jeg gjør nå?

Med storebror kunne jeg ikke amme i det hele, så er litt grønn her :P

Skrevet

Det finnes en nesespray du kan bruke for få fart på utdrivingsrefleksen (oxytocin eller noe lignende), den er kjekk å bruke før du skal pumpe.

Ellers så husker jeg at vørterøl funket bra for å få fart på melkeproduksjonen, så om du er glad i det så er det jo bare å drikke :)

Skrevet

Takk for tips, skal ta det opp med legen når jeg skal dit om ikke lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...