Gå til innhold

insp: ulykker i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere/vet om barn som har hatt noen ulykke i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting utenom de vanlige knall og fall man får når man leker.

Møtte en ambulanse utenfor bhg en dag jeg leverte, men pga taushetsplikten fikk vi andre foreldrene aldri vite hvorfor den stod der. Så aner ikke om barnet skadet seg i lek eller ble syk.

Skrevet

Av alle de hundre barn jeg har kjent opp gjennom årene så kjenner jeg et barn som har skadet seg alvorlig i barnehagen og som døde av skadene.

Utover det så kjenner jeg flere barn som har skadet seg hjemme og på fritiden (derav 2 barn som døde av skadene)

Skrevet

Tantebarnet til samboeren til søstra mi, døde i barnehagen for ikke så altfor lenge siden... Men det er det eneste tilfelle jeg vet om..

Skrevet

Vår sønn slo seg kraftig og fikk kutt i panna. Arret er ikke pent for å si det sånn.

Skrevet

Når jeg går forbi barnehagen her, ser jeg små barn som klatrer uten tilsyn flere meter over bakken. Burde det ikke vært en voksen der og passet på?

Skrevet

Nestenulykke i hvert fall.

Da min sønn var 1,5 år var det en 3-4 åring som bandt et hoppetau rundt halsen hans - og klemte til. Heldigvis kom det tilfeldigvis en voksen forbi i siste liten. Min sønn hadde merker på halsen etter episoden og de måtte jobbe for at han skulle få pusten igjen. Bhg var helt i sjokk og fjernet hoppetauene.

Skrevet

For noen dager siden var det en ambulanse i bhg til datteren fordi en gutt hadde dettet ned fra et tre. Vet ikke mer om hendelsesforløpet, men det gikk bra. Jeg syns det er overraskende få uhell i bhg og jeg syns ikke bhg skal bli mer strenge med hva barna får lov til. Noe utfoldelse syns jeg de skal få lov til, selvom det i verste tilfelle kan være potensielt farlig.

Har bodd i Sverige der de var ekstreme med sikkerheten. Ikke et eneste tre på bhg gård. Halve bhg-gården var stengt sånn at barna bare fikk være på fremsiden av huset. En sjelden gang bak. En hekk som var innenfor gjerdet måtte tas bort fordi foreldrene ikke syntes bhg kunne se barna godt nok. Foreldrene ville at gjerdet skulle bli høyere (var allerede høyere enn den bhg vi kom fra i Norge). And so on.... Det føltes som det var ekstreme sikkerhetstiltak.

Skrevet

Jeg måtte hente dattera mi en gang pga hun hadde falt ned fra et klatrestativ og fått et kutt i haka.

Ingenting alvorlig, men sydde noen sting. Forsto aldri helt hva som hadde skjedd, ingen voksne hadde fått det med seg. Men sånn er det jo bare.

Skrevet

Det har vært en ulykke som ambulansen kom for. Det var bare en brukket arm, så det var jo ikke så farlig. Utover det har jeg bare hørt om vanlig knall og fall, det har jo mine barn også gjort der og hjemme. De har en barnehage der de får lov å leke, klattre i trær osv. Så litt kanll og fall må en nesten forvente, men veldig lite i forhold til hvor aktive de er.

Skrevet

I barnehagen vår har det vært en gutt som har brukket armen som har vært den verste ulykken jeg vet om. Da sto det to voksne rett ved og rakk aldri å stoppe han fra å hoppe ned fra klatrestativet. Uansett kunne de ikke vite at han skulle være så uheldig at han fallt på en sånn måte at han brakk armen.

Ellers er det jo de "vanlige" kulene og bitemerkene...

Skrevet

Datteren til et par jeg vet hvem er ble alvorlig brannskadet i sin bgh. Ansikt, overkropp, armene.... Hun har hatt 3 operasjoner til nå.

Skrevet

Bare småtterier med litt blå knær, skrubbsår osv osv (og selvsagt kloremerker da hn var på småbarnsavdeling).

Skrevet

Det holdt på å gå galt en gang barnehagen var på stranden. Dette var før man måtte ha redningskurs for å gå på stranden.

Brudd i arm og lår har vi også opplevd.

Skrevet

Ikke noe annet enn hva som er normalt. knall og fall og blåmerker.

Også har gutten min blitt bitt etpar ganger, men det er vel også slik som skjer. Jeg kaller ikke det en alvorlig ulykke.

Skrevet

Min datter satt fast en sten i halsen for et år siden. Ellers har jeg ikke hørt om noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...